A neuromarketing célja a vásárló tudatára hatni - írja a Piacésprofit.hu. Gyakorlatiasan megfogalmazva ..."megpróbáljuk a vásárlók agyműködésének megértésével kialakítani a legjobb befolyásolási módszereket és az „agy kedvében járva" megfejteni a nagyobb hatékonyság elérésének titkait" (Rooger Dooley, Brain fluence nyomán). A neuromarketing lényege tehát, hogy
mélyebben megértsük agyunk működését és az így szerzett tudást és ismereteket képesek legyünk felhasználni a marketingtevékenység javítására.
Régóta tudjuk, hogy az emberi gondolkodás megismeréséből szerzett tapasztalatokat nagyon hatékonyan fel lehet használni a marketingben és az értékesítésben. De korábban a tudományos módszerek nem tették lehetővé az eredmények pontos és standard mérését, ezért agyunkra – és a benne zajló folyamatokra – egyfajta feketedobozként tekintettünk, és elsősorban a pl. reklám által küldött ingerek által kiváltott reakciókra figyeltünk, de arra nem, hogy mi történik közben az agyban.
A modern agykutatási módszerek azonban lehetővé tették, hogy bepillantsunk agyunk belsejébe és mérni tudjuk akár a vásárlás vagy döntés pillanatában lezajló agyi folyamatokat.
Ez pedig teljesen új alapokra helyezte az addigi ismereteinket.
A neuromarketing, mely ezekre az ismeretekre alapoz, egy eszköz a kezünkben, amit tudunk jól és rosszul is használni. Megfelelően alkalmazva jobb reklámok születnek, pontosabban elérjük a célközönségünket, de ezzel visszaélve etikátlanná is válhatunk.
- Milyen szavakat használjunk a hirdetésekben, hogy megbízhatóbbnak tűnjünk?
- Hogyan írjuk ki az árakat az étlapra, hogy többet rendeljenek?
- Mi legyen az utolsó mondat a hideghívás végén, hogy mindenáron összejöjjön a találkozó Önnel?
- Hogyan kell tálalni az árakat, hogy kérdés nélkül, és örömmel a drágábbat válasszák?
- Milyen színű legyen a logó, hogy vásároljanak?
- Melyik az a szín, aminek a láttán nem fognak vitatkozni Önnel?
- Milyen kezdőbetűjű ügyfelek fognak nagyobb valószínűséggel vásárolni Öntől...
A cikksorozat folytatásában kapunk majd választ ezekre a kérdésekre a Piacésprofit.hu oldalán.