Már több mint egy hete, február 19-én robbant a bomba, miszerint nem nyit ki a KFC üzletek kétharmada Nagy-Britanniában. Ennek oka az volt, hogy a KFC szállítócéget váltott,
és a DHL nem tudott megbirkózni a logisztikai problémával, így nem jutott csirkehús minden étterembe.
A helyzet múlt héten nem oldódott meg, csak a boltok fele tudott vendégeket fogadni. Tíz nap elteltével némileg javult a helyzet a CNBC szerint,
az éttermek 97 százaléka már nyitva van,
azonban több helyen is csak korlátozott mennyiségű az eladható menük száma.
A KFC-nek 900 étterme van Nagy-Britanniában és Írországban.
Ahogy korábban beszámoltunk róla, az étteremlánc február 14-én váltotta le az ételszállításra specializálódott Bidvestet, és lett az új beszállító a DHL.
A váltás után napokon belül összeomlott a rendszer, és több száz étterem maradt zárva.
A cég egy reklámhirdetésben kért bocsánatot az emberektől, ahol egy KFC-s kosár oldalán az angol káromkodásra (FCK) cserélték fel a cég nevét.
Érdekesség, hogy a Twitteren kering egy videó, amelyben két KFC egyenruhába öltözött ember csirkehúst vásárol az Asda nevű áruházban, ahol azt mondják, hogy
A csirke az csirke. A nap végére ugyanúgy KFC csirkét kapsz.
A Bloomberg elemzésében azt írja, hogy nemcsak a csirkék esetében, hanem általánosságban is az értékesítési lánc legkényesebb pontja a szállítás. Ezért nagyon fontos, hogy minden precízen működjön, ami különösen fontos az olyan dolgok esetében, mint a csirkehús.
Azonban mint minden területen,
itt is igyekeznek a vállalatok spórolni, és a lehető legolcsóbb áron szállítócéget keresni.
A KFC választása a DHL-re esett, amely ugyan rengeteg tapasztalattal rendelkezik, de nem az ételszállítás a specialitásuk. A döntés visszaütött, az éttermek kétharmada nem tudott kinyitni.
A legfőbb probléma a DHL-lel az, hogy mindössze egy disztribúciós központjuk van, míg a Bidvestnél ez a szám öt,
egyenletesen elosztva a sziget lakossági gócpontjaihoz igazítva.
A probléma a DHL közép-angliai központjában volt, ahol múlt héten a kamionok hiába várták az utasítást a teendőkkel kapcsolatban órákon át, az nem jött meg.
A KFC két helyi vállalattól vásárolja a csirkehúst, és azt nem lefagyasztva szállítják az éttermekbe (mint a McDonald's vagy a Taco Bell), hanem speciális hűtőkocsikban.
Az egyik beszállító a 2 Sisters Food Group,
akik hetente 6 millió állatot dolgoznak fel,
és az Egyesült Királyság csirkeellátásának harmadáért felelnek.
A másik beszállító egy észak-írországi cég, a Moy Park, amely 800 különböző farmmal együttműködve szállít csirkehúst a KFC-nek. Ez a két beszállító el is küldte a szükséges csirkemennyiséget a Rugby városa mellett található központba, azonban itt kisiklottak a dolgok.
A DHL innen kisebb raktárakba küldte volna a húst,
majd onnan szállították volna az éttermekbe. Azonban, ami működik egy autóalkatrésznél, az nem megy a csirkehússal a speciális szállítási szabályok miatt.
Mivel nem jutott kellő mennyiségű hús az elosztóraktárakba, így az éttermek is hús nélkül maradtak.