Az Alibaba zászlóshajójának számító online vásárlási alkalmazás, a Tmall jó hitelminősítéssel rendelkező felhasználói akár tíz percen belül megvehetik autójukat a gépből, bármilyen emberi segítség nélkül.
A bejelentkezés egyértelműen mobilra optimalizált a Tmall, vagy a Taobao telefonos applikáció segítségével
– mondta Gu Wanguo, a Tmall Auto vezérigazgatója.
Egyszerűen kiválaszthatják a modellt az Alibaba Taobao mobilalkalmazásával, ez utóbbi beolvassa arcukat, ezzel azonosítva személyazonosságukat, majd ezután férhetnek hozzá az autóhoz.
Az automatát április 23-án adják át a nyilvánosságnak.
Ráadásul a vásárlóknak háromnapos tesztelésre van lehetőségük, mielőtt végleg elköteleznék magukat a vásárlás mellett. Hasonló automatát terveznek még Kantonban és Pekingben is.
A Ford és az Alibaba tavaly decemberben hároméves együttműködési partnerséget írt alá, amely lehetővé teszi az amerikai autógyártó számára új értékesítési lehetőségek felfedezését.
Az e-kereskedelemi óriásnál nem idegen az autók online eladása: 2016-ban száz Maserati autó talált gazdára 18 másodperc alatt a Tmall alkalmazáson keresztül.
Az autók online árusítása egyre nagyobb teret nyer, például a Tesla is így értékesíti elektromos autóit, de más márkák, mint például a Hyundai, a Daimler Benz, a BMW és a Volvo is kínálja ezzel a módszerrel járműveit.