A 2017-es kihívásokkal teli év volt, és nem vagyunk elégedettek a pénzügyi eredményekkel – így foglalta össze a Lego most kiadott tavalyi jelentését Niels B. Christiansen, a vállalat vezérigazgatója. Christiansennek egyébként sincs könnyű dolga, mivel októberben úgy vette át a társaság irányítását, hogy a Lego nem sokkal korábban az eladásai gyengüléséről számolt be, amire 13 éve nem volt példa. A cég forgalma 2016-ban még 6 százalékkal, 2015-ben pedig 25 százalékkal nőtt.
A december 31-én véget ért tavalyi pénzügyi évben globálisan 7,7 százalékkal, 35 milliárd dán koronára (5,8 milliárd dollár) csökkent a Lego játékgyártó globális bevétele.
A profit ezzel együtt 7,81 milliárd koronára zsugorodott a megelőző évben produkált 9,44 milliárdról.
A működési nyereség 17 százalékkal, 10,36 milliárd koronára gyengült – írja a MarketWatch.
Noha a Lego eladásai igencsak gyengélkedtek tavaly Észak-Amerikában és Európában, a vállalat jelentős bevételnövekedést hozott össze Kínában, ahol az eladások viszont kétszámjegyű bővülést produkáltak. A cég ezzel együtt közölte, az idei év második felében irodát nyitnak Dubajban, hogy támogassák az egyre inkább erősödő közel-keleti és afrikai jelenlétüket.
Általánosságban is elmondható tehát, hogy a Lego komoly változásokat tapasztal a globális piacon. Az erős kétszámjegyű bővülések időszakának ugyanis, úgy tűnik, vége az olyan hagyományos piacokon, mint az Egyesült Államok, viszont egyre erősebb a cég például Kínában.
A dán vállalat vezetése ezzel együtt még szeptemberben jelezte, dolgozóinak 8 százalékát leépítené,
és ritkítaná a döntéshozói láncot a termelés felpörgetése érdekében. A Lego tavaly 1400 alkalmazottat küldött el. Az év végén világszerte 17,5 ezer dolgozója volt a cégnek.
A Lego az eredményei mellett hangsúlyozta, tavaly a hagyományos játékok globális piaca alacsony, egyszámjegyű növekedést mutatott. Ennek megfelelően a társaság hosszabb távon is hasonló növekedésre számít a saját eredményeit tekintve.
Az idei évre nézve a Lego úgy számol, hogy stabilizálni tudják az új termékekbe irányuló beruházásokat és a globális marketinget, valamint növelni kívánják utóbbi hatékonyságát, amitől újabb keresletet várnak. Christiansen azonban hozzátette, nincs szó gyors eredményekről, és idő kell ahhoz, hogy a vállalat elérje a hosszú távra kitűzött céljait.