Ahogy változnak az idők, úgy változnak a fogyasztási szokások is. Egy mai fiatal teljesen másképp tekint az italokra, a munkavállalói szokásokra, és természetesen az étkezésre is.
Sokszor már egy generáción belül is teljesen eltérőek a szokások, és ezt támasztja alá az Egyesült Államok Mezőgazdasági Hivatalának felmérése is.
A szerv négy nagyobb korcsoportba sorolta a jelenlegi népességet:
Módszertani megjegyzés: a felmérés a 18 évnél idősebb emberek fogyasztási szokásait vizsgálta 2014-ig bezárólag.
A kutatás célja az volt, hogy rávilágítson arra, hogy
a millenniumi generáció mennyire másképp étkezik, mint a szüleik.
Ebből az derül ki, hogy a millenniumi generáció inkább eszik csoportosan éttermekben, mint otthon.
Míg az X generációnak csak az 1,6 százaléka jár étterembe és bárokba, addig ez a szám 2,3 százalék a millenniumi generációnál.
Szakértők szerint a 2,3 százalék nagyjából azt jelenti, hogy
hetente egyszer átlagban eljárnak étterembe a fiatalok.
Fontos különbség az is, hogy a legfiatalabb generáció már sokkal kevesebb időt tölt étkezéssel,
és jellemzően kevesebb órát foglalkoznak az étel elkészítésével.
Ez több tényezőnek köszönhető. A technológia fejlődésével egyre több áruház, egyre nagyobb termékkínálatot biztosít félkész, vagy gyorsfagyasztott ételekből.
Emellett megnőtt a házhozszállítással foglalkozó cégek száma, ráadásul egyre több étterem kínál elviteles lehetőséget is. A millenniumi generációnak ez már természetes, így ők inkább élnek ezzel a lehetőséggel, mint a többiek – írja a Business Insider.
Természetesen a rendelések átláthatóságában is jártasabbak a fiatalok, hiszen online vagy applikáció segítségével rendelnek egyre többen,
a korábban bevett telefonos módszer helyett.
Ez egyenes út oda, hogy a fiatalok már nem látják értelmét a főzésnek. Ez annak ellenére így van, hogy a millenniumi generáció eleve kevesebb időt tölt munkával, viszont a szabadidejüket is másképp osztják be.
Emellett az étkezésre szánt idő alakulása is érdekes.
A millenniumi generáció kevesebb időt tölt a főétkezéssel (65 perc),
viszont a másodlagos étkezésre (28 perc) némileg jobban figyelnek, mint a többiek.
Mivel a millenniumi generáció mindenkinél több pénzt költ mirelit vagy félkész ételekre (az ételekre szánt büdzsé 7,5 százalékát), ezért ehhez a szokásukhoz az élelmiszeriparnak is alkalmazkodnia kell,
amelynek nagysága csak az Egyesült Államokban 56 milliárd dollár.
Érdekesség, hogy a tanulmány szerint nincs összefüggés a vagyon és a félkész ételek vásárlása között, sőt minél gazdagabb valaki, annál több ilyen terméket vesz.