A kiterjesztett valóságot azért választották, mert megfelelő kihívást találtak benne. A megbízók az Y generációnak szánták a termékeket, melyekkel a rendezvényeken, kiállításokon könnyebben odavonzhatják a fiatalokat.
Egy jól kitalált kiterjesztett valóság alkalmazással van rá lehetőség
- nyilatkozta Ződi-Sipos Mária, a szegedi CreatIT Solutions Kft. ügyvezetője a Délmagyar.hu-nak.
A kiterjesztett valóság technológia elterjedéséhez szükség volt a technológia fejlődéséhez és az okostelefonok jobb elterjedéséhez. 2010-ben a TivadAR nevű alkalmazással kezdték, melyen orvostechnológiai eszközöket mutattak be Németországban.
A nézők táblagépen követték TivadAR-t, akinek a problémás testrészén jelent meg a gyógyító segédeszköz.
Ma már azonban sokkal több területen hódít a kiterjesztett valóság, ilyen például a lakberendezés vagy akár egy ruha felpróbálása, amelyet az okostükör alkalmazás tesz élményszerűvé.
Visszatérve az orvostechnológiára, virtuális valóságban mutatják be például az injekció beadását. A telefont a doboz mellé helyezve
a felhasználó megtekinthet egy videót arról, hogy hogyan kell beadni a dobozban lévő injekciót.
Ugyanígy az oktatásban is terjeszthető ez a technológia. Mivel a mai gyerekek már az okostelefonok vagy tabletek társaságában nőnek fel, az elektronikus eszközökre rátehető egy tankönyv vagy atlasz kiegészítő, virtuális anyaga, így például
láthatnak egy korabeli csatát, vagy hogy hogyan öltözködtek az emberek egy adott korban.
A kiterjesztett valóság segítségével beleülhetünk egy papír alapú magazinban látható autóba, vagy megnézhetünk egy hirdetésben lévő ruhát minden oldalról.
A CreatIT Solutions Kft. a Széchenyi Programiroda segítségével ma már több mint 10 fiatalnak adnak munkát, és informatikusgyakornokokat is szívesen fogadnak.