A Porsche egy hónapja még arról beszélt, hogy autóinak negyede lesz elektromos 2025-re, most mégis megduplázták ezt az előrejelzést. Ez főleg annak köszönhető, hogy Kína egyre jobban elmozdulni látszik az elektromos kocsik irányában,
így a világ legnagyobb piacán bőven lesz vevő az Porsche autóira is.
A Volkswagen friss ambíciói nagyban az új vezérigazgatónak, Herbert Diess-nek köszönhetőek, aki a pekingi autószalonon kijelentette, hogy szeretné felgyorsítani az átállást az elektromos autókra a világ legnagyobb gyártójánál. A Porsche, amely a VW legtöbb bevételt hozó márkája is nagy átalakítások előtt áll, hiszen Diess szeretné megőrizni a luxusmárka piacvezető helyzetét.
A vásárlók is egyre inkább a hibridek és az elektromosok irányába mozdulnak el, hiszen a vevők 60 százaléka a négyajtós Panamera esetében már a hibrid változatot választja. A Porsche ikonikus 911-es sportautójának következő kiadása is rendelhető lesz majd hibrid változatban.
A Volkswagen csoport nehéz helyzetbe került,
miután a legnagyobb profitot termelő márkájuk, az Audi továbbra is a dízelbotrány utóhatásától szenved és folyamatosan veszít piaci részesedéséből az olyan riválisokkal szemben, mint a Mercedes és a BMW. Ezért az új vezérigazgató szorosabb együttműködést szeretne a csoporthoz tartozó márkák között. A Porsche például a Lamborghini és a Bugatti márkákkal fog szorosabb kapcsolatba kerülni és ezekkel közösen próbálják meg felgyorsítani az átállást az elektromos autók korszakára.