Az új stratégiának köszönhetően az IKEA gyorsabban tud majd idomulni az üzleti és társadalmi változásokhoz.
A cég tanulmánya szerint 2030-ra a világ népességének mintegy 60 százaléka él majd nagyvárosokban, kétszerannyian, mint most.
Három évet szánunk arra, hogy alaposan átgondoljuk tervezetünket, és megváltoztassuk az eddigi ügyfélkapcsolati rendszerünket"
– nyilatkozta Jesper Brodin, a cég vezérigazgatója a Bloombergnek.
A közeljövő tervei között van, hogy az IKEA kisebb üzleteket nyit a városközpontokban, hogy ezzel is még közelebb kerüljön vásárlóihoz. Már több mint egy tucat bemutatóteremmel rendelkezik Londonban és Párizsban, de továbbiak nyitását tervezi.
Ezen felül a digitális világban elvárt könnyebb hozzáférést szeretnének nyújtani: online vásárlási lehetőséget, jobb kiszolgálást, valamint gyors házhozszállítást akar biztosítani a svéd cég.
Brodin hozzátette, hogy a nagy raktárházak nyitása továbbra is fennmarad, de ezentúl más prioritásoknak is meg kell felelnie a cégnek.
„Gondolnunk kell arra, hogy hol nyitunk újabb nagy raktárakat, hol érdemes beruházni, melyik nagyváros, és melyik ország piacára érdemes betörnünk, miközben szem előtt tartjuk a nemrég elhunyt alapító, Ingvar Kamprad alacsony költségvetés-prioritását" – nyilatkozta Brodin.