Az Ikea továbbá megújítja a megrendelési rendszerét, a csomag felvételi pontokat, valamint az önálló konyhai bemutatótermeit. Az újításokra elsősorban a megváltozott vásárlói igények miatt van szükség.
Még nem árulták el, hogy melyik szolgáltató fog részt venni a tesztüzemben, de mind az Amazon, mind az Alibaba a lehetségesek között van.
Az áruházlánc több mint 9.500 saját gyártású terméket értékesít saját honlapján, viszont elég későn lépett be az online kiskereskedelmi piacra.
A legnagyobb fejlesztésünk a megalakulás óta az, ahogy a fogyasztók találkoznak az Ikeával. Azt szeretnénk megtudni, hogy miképpen tudjuk megőrizni identitásunkat egy harmadik fél platformján keresztül"
- nyilatkozta a Financial Timesnak Torbjörn Lööf, az Inter Ikea ügyvezető igazgatója.
Globálisan az Ikea 403 áruházzal rendelkezik 49 országban. A jövőben még 22 áruház megnyitását tervezik, valamint be akarnak törni a dél-amerikai piacra is.
Az Inter Ikea szerint a cég globális forgalma 5 százalékkal emelkedett 38,2 milliárd euróra augusztus végéig éves összevetésben. Ez a svéd áruházlánc legnagyobb üzelete, 11 franchise partnerrel és 355 üzlettel.
A múlt hónapban az Ikea azt mondta, hogy megvásárolja a Task Rabbit alkalmazást, ami azoknak a fogyasztóknak segít, akik nem szeretik maguk összerakni a lapra szerelt bútorokat.