Az amerikai étteremláncok próbálnak egyre több piacot meghódítani. Nincs ez másképp Kínában sem, ahol azok ellenére népszerűek ezek a helyek, hogy nagyon erős a helyi gasztronómia.
Azonban, ha tippelni kellene, hogy melyik amerikai márka van az ázsiai országban a leginkább jelen, akkor sokan a McDonald's-ra voksolnának.
Ez sok helyen jó tipp lenne, azonban ez Kínában másképp van. A Business Insider írása szerint az országot letarolta a KFC,
1100 városban összesen 5000 éttermet nyitottak.
Az első Kentucy Fried Chicken még 1987-ben nyílt, amivel elsők voltak az ismert amerikai márkák közül.
A csirkés étterem sikere több tényezőnek is köszönhető. Egyfelől a helyi hatalom előszeretettel mutogatta annak szimbólumaként, hogy a kínai gazdaság milyen nyitott gondolkodású,
másfelől sikerül teljesen testre szabni a kínai menüt.
Olyan ízeket és fűszereket is sikerült a menüre felcsempészni, amelyek elképzelhetetlenek lennének az USA-ban. Ilyen például a csuk (congee) nevű étel, ami egyfajta rizskása, vagy a tojáskrémes kosárka.
A modell annyira jól működik,
hogy a KFC elviszi a kínai gyorsétterempiac 11,6 százalékát,
míg a második helyen a McDonald's áll 5,6 százalékkal.
Ráadásul Pekingben nyílt meg a vállalat legnagyobb étterme, az 335 négyzetméteren és három emeleten fogadja a KFC a vendégeket a Tienanmen tér közelében.
Itt összesen 500 vendég tud leülni.
Ráadásul a kínai boltok elég jól fel vannak szerelve a legmodernebb dolgokkal, ennek köszönhetően sok fiatal van itt. Ők általában nem is a hagyományos sorba állnak be, hanem egy QR-kódos alkalmazással fizetnek egy külön terminálnál.
A KFC annyira otthon érzi magát az országban, hogy itt nyitott meg a KPRO (KFC Professional) étterem is, ahol már nem is árulnak klasszikus bundázott rántott csirkét, csak egészséges ételeket.
Ugyan az étterem bevételei 2014-ben és 2016-ban némileg visszaestek, de ennek vagy a helyi húsipar, vagy a madárinfluenza volt az oka.