A hitelezési folyamat minősége alapvetően befolyásolja a kkv-k banki élményét, ami két fontos részből tevődik össze: egyrészt az ügyfelek szeretnek minél rövidebb idő alatt választ kapni az adott finanszírozási igényeikre, másrészt minél kevesebb időt és energiát kívánnak fordítani a kérelemhez kapcsolódó dokumentumok összegyűjtésére és a bírálat során felmerülő kérdések megválaszolására.
„Habár felmérésünk szerint a cégek legnagyobb arányban az egy hetes elbírálási időt tartják reálisnak, mi ennél is tovább mentünk, és
mindössze 48 órára rövidítettük a hitelkérelmi dokumentáció megküldése és az indikatív finanszírozási ajánlat elfogadását követően kezdődő bírálati folyamatot,
ami korábban jellemzően 10 munkanapot vett igénybe" – beszélt az eredményekről Országh Mihály, a K&H Kkv disztribúció vezetője.
A vállalati hitelezés 2017-ben stabilan növekedett a K&H-nál, a teljes vállalati hitelállomány 10 százalékkal, míg a kkv-knak nyújtott hitelek állománya 12 százalékkal bővült. A gyorsítósávba a 45 millió forint alatti kérelmek kerülnek, amelyek éves szinten az igények mintegy 80 százalékát teszik ki, és közel 1000 hiteligényt jelentenek.