Leeanne Hundleby, és férje, Guy 2013-ban, Edinburgh-ben alapították meg saját márkájukat, a céget pedig egy előző évi spanyolországi látogatásuk ihlette, ahol a helyi bőrdíszművesek munkáival találkoztak.
Mindig is valami mást akartunk csinálni az életünkben, és nagyon megtetszett az ötlet, hogy valami globálisat hozzunk létre, miközben megtartjuk gyökereinket"
– mesélte a házaspár. Mindketten otthagyták korábbi munkahelyüket, és bár nem volt hátterük a divatiparban, azt pontosan tudták, hogy „tiszta vonalakat és erős esztétikai hatást" kívánnak elérni.
A Strathberry bőrtáskáit spanyol bőrdíszművesek készítik, és egy táska készítése akár húsz óráig is eltarthat.
A pár az első két évben kicsi, kézzel készült csúcsminőségű táskákat árult, miután megegyezett néhány brit kiskereskedővel.
2015-ben elindították a közösségi finanszírozási kampányukat a Kickstarteren, amivel 122 ezer fontnyi (44 millió forint) támogatásra tettek szert.
A befolyt összegből húsz új munkatársat vettek fel, valamint kiterjesztették eladásaikat az Egyesült Államokra, Ázsiára, valamint a Közel-Keletre.
Bár már korábban is akadt híresség, aki a házaspár táskájával mutatkozott nyilvánosan, azonban egyik sem hatott úgy a cégre, mint Meghan Markle, Harry herceg jegyese, aki egy 675 dollár (169 ezer forint) értékű, közepes méretű táskával jelent meg az első hivatalos királyi rendezvényén. Februárban pedig újabb Strathberry táskával mutatkozott a közönség előtt, ekkor egy East/West nevű kisméretű táskával, amit 545 dollárért (136 ezer forint) árult a cég, és ami szintén percek alatt elfogyott – mondta Hundleby.
A cég idén várhatóan negyven százalékos növekedéssel zár majd.
A jövőben azt tervezik, hogy nagyáruházakat is bevonnak az értékesítésbe Nagy-Britanniában és Malajziában egyaránt.