A menedzser a célokban és a tervekben hisz. Minden lépésénél az alapokra támaszkodik, miért kellene a hagyományokon változtatni. Hisz ez már sikeres volt. A hangsúly, hogy volt - írja a Piacésprofit.hu.
Ez a hozzáállás azonban már nem számít korszerűnek, hiszen akkor működött igazán, amikor a piaci viszonyok még kiszámíthatóak voltak.
Manapság egy kis változás is felboríthat mindent.
Egy bizonytalan környezetben ezért nem lehet mindig a tervek szerint haladni. Az előre meghatározott út helyett, amit a menedzser képvisel, a vállalkozó pragmatikusan, mesterien tud manőverezni a bizonytalan terepen is. Íme Gloger négy pontja, mely bemutatja a különbséget a hagyományos menedzsment és a vállalkozó között.
A vállalkozó a realitások embere. Vannak céljai, de a meglévő, felhasználható eszközökből indul ki.
Mivel a környezet bizonytalan, a döntéseknél nagy a hibalehetőség. Ezért a vállalkozónak egy maximális veszteséget kell megállapítania, ameddig hajlandó elmenni, ha rosszra fordulnak a dolgok.
A piac folyamatosan változik, nagyon pörög. Ezért nem a hosszú távú számításokra kell beállni, hanem arra, hogy ha a piac kényszerít, gyorsan tudjunk váltani.
Több sikeres vállalkozó összefogásában biztosabb egy termék vagy szolgáltatás sikere. Látszólag tehát az összefogás a kulcsszó, bár egyelőre maga Gloger sem tud világos választ adni a „Hogyan?" kérdésre.
A teljes cikk a Piacésprofit.hu oldalán olvasható el.