Úgy tűnik, hiába romlik az általános fogyasztói bizalom a briteknél – elsősorban az infláció növekedésének köszönhetően, melyet nem követ a bérek emelkedése –, van egy olyan brand, ami iránt mindig hűek maradnak. Ez pedig nem más, mint a királyi család, írja a BBC.
Ahogy az Origo nemrégiben megírta, ezekben a hetekben épp csúcsra jár a Meghan Markle-mánia a briteknél. Ahogy közeledik az amerikai színésznő és Harry herceg házasságkötése, úgy költenek egyre többet – elsősorban – a brit nők arra, hogy úgy öltözhessenek, mint a leendő hercegné.
A május 19-i esemény előtt azonban április 23-án megérkezett Harry fivérének, Vilmos hercegnek és a sok alattvaló által rajongásig szeretett Katalin hercegnének harmadik gyermeke.
Amikor Charlotte hercegnővel volt várandós, Katalin a mi krémszínű kabátunkat viselte. Mostani terhessége alatt ugyanez volt rajta"
– mondja Laura Tension, a Jojo Maman Bebe nevű, baba- és várandós-ruházatokat forgalmazó kiskereskedelmi vállalat ügyvezetője. Szerinte a kabát újabb viselése üzenetértékű volt a hercegné részéről a külvilágnak.
A cégnél úgy vélik, az újabb herceg érkezése hatalmas marketinglehetőséget jelent a kereskedőknek, hogy reklámjaikban a legfiatalabb királyi családtaggal kampányolhassanak.
Nincs teljes egyetértés a brit gazdasági szakemberek között abban, hogy milyen és mekkora volumenű gazdasági hatása van az új királyi családtag érkezésének.
Történelmi távlatokban nézve, az új királyi gyermekeknek nincs közvetlenül jelentkező gazdasági hatásuk."
Nem valószínű, hogy pont ez alkalommal jelentkezik ilyen lökésszerűen, hiszen sok háztartásnak nehezebbé vált a megélhetés – mondja Philip Shaw, egy befektetési ügyekkel foglalkozó közgazdász.
Szerinte számításba kell venni azt is, hogy
a harmadik gyermekként érkezett herceg már nem olyan érdekes, mint amikor Vilmosék első vagy második közös gyermeküket várták.
Abban azonban az elemzők egyetértenek, hogy a kisded megszületése fellendítheti a bébiholmik forgalmát, és arra is lehet számítani, hogy megnő azon termékek iránti kereslet, amelyet a közeljövőben majd a királyi babán látnak.
Úgy gondolják, ez még az Egyesült Államokban is érzékelhető lesz,
ahonnan eddig elsősorban Markle házasságkötése miatt figyeltek a monarchia családi ügyeire.
Egyetértés látszik abban, hogy a ruházati termékek forgalomnövekedése mellett, az éttermek és a szálláshelyek bevételén fog jelentkezni az, hogy az idei év különösen mozgalmas a Windsor-házban. A harmadik gyermek érkezése és Harry hercegék házasságkötése időben nagyon közel esik egymáshoz, ezek részben gyengítik, részben erősítik egymás hatását.
A konszenzus továbbra is az, hogy a brit gazdaságban idén nagyjából 1 milliárd font (kb. 350 milliárd forint) fog megmozdulni a királyi családnál zajló események miatt. Ez főként a május 19-i esküvőhöz köthető.
Tavaly a királyi család 1,8 milliárd font körüli teljesítményt adott a gazdaságnak.
Az egyelőre ismeretlen nevű kisherceggel kapcsolatban a Brand Finance, a márkaérték elemző, optimista számítás szerint,
50 millió (17,5 milliárd forint) fontos gazdasági teljesítményt vár, méghozzá első születésnapjáig bezárólag.
Összehasonlításként: az elsőszülött György herceg 100 millió fontot, húga, Charlotte hercegnő 75 millió fontot rendezett át a monarchia gazdaságában.