Januárban felrobbantotta a világsajtót, amikor a H&M olyan reklámot tett közzé, amely erősen rasszista volt. A cég ugyanis a Coolest monkey in the jungle (A dzsungel legmenőbb majma) feliratú ruhadarabját egy színes bőrű kisfiúval reklámozta.
A dolog később odáig fajult, hogy
vásárlók a Dél-Afrikai Köztársaságban boltokat vertek szét emiatt.
Most egy újabb botrány van kialakulóban, de várhatóan azért boltokra emiatt nem fognak támadni. A The Guardian szerint az amerikai GAP-nek bocsánatot kellett kérnie egyik pólója miatt, amelyet vissza is hívott azóta.
A visszahívott pólókat megsemmisíti a cég.
A márka a kínaiakat sértette meg, ugyanis a GAP egyik ruhadarabján nem a megfelelő kínai térképet használta, lehagyott arról több vitatott területet, ami a kínaiak szerint hozzájuk tartozik. A pólón szereplő ábra egy olyan térképet tartalmaz,
amelyen nem szerepel Tibet, Tajvan és a Dél-kínai-tenger szigetei.
A GAP azután kényszerült erre a lépésre, hogy a póló képe kikerült a Weibo nevű kínai közösségi oldalra, ahol aztán felhasználók tömegei háborodtak fel, és tettek panaszt a GAP ügyfélszolgálatán.
Arról egyelőre nincsen információ, hogy mi lesz azokkal a pólókkal, amiket már eladott a cég.
Nem a GAP az első, ami rossz ábrát használ, korábban hasonló térképpel kapcsolatos hibát vétett a Delta Air Lines, a Mercedes-Benz és a Marriott is.