Yonesige Kacuhiro és csapata ugyanis olyan mesterséges intelligenciát fejlesztett ki, amely mindössze a közösségi médiában felbukkanó információkat figyeli, tanulékony, és ráadásul még a friss hírt is képes megírni – lényegében ez egy 24 órás hírügyelet, amelyet mérnökök felügyelnek.
Rengeteg felkérést kapunk a japán médiacégektől, ki akarják próbálni a rendszerünket
– nyilatkozta a cég alapítója a Bloombergnek.
A most 29 éves japán üzletember a jó példája a millenniumi generációhoz tartozó azon vállalkozóknak, akik már tudatosan használják a közösségi média erejét, és újraértelmezik a megszokott üzleti modelleket.
A tokiói központú cég jelenleg 24 alkalmazottat foglalkoztat, kétharmaduk mérnök.
Jelenleg két fő terméke van a cégnek: a Fast Alert, az előfizetéses hírcsatorna, valamint az ingyenes hírújság alkalmazás, a NewsDigest.
A Fast Alert átfésüli a közösségi média oldalakat, elemzi a szövegeket, fényképeket, hogy friss híreket fedezzen fel Japánban, ezen kívül pedig figyeli a tengerentúli médiát és a megbízható Twitter fiókokat, hogy elsőként számolhasson be a legfontosabb nemzetközi eseményekről. Amint felbukkan egy ígéretes hír, az algoritmus már meg is írja azt.
A JX Pressnek már van néhány nagy, tőkeerős pénzügyi támogatója is, mint például a japán médiamogul Nikkei, a kockázatitőke társaság a Mitsubishi UFJ Capital, vagy a szigetország legnagyobb műsorszolgáltatója a TV Asahi – ezek mind havi előfizetést vásároltak.
Nisi Koicsiro, a TV Asahi főszerkesztője elmondta, hogy nélkülözhetetlen lett számukra a Fast Alert, mert ennek segítségével hamarabb értesülnek a hírekről, mintha a rendőrség vagy a tűzoltóság jelezné azt nekik. Yonesige az is hozzátette, hogy program képes kiszűrni az álhírek 99 százalékát.
A JX Press jelenleg azonban kétszer annyi bevételt termel az ingyenes NewsDigest applikáción megjelenő reklámokból, mint a Fast Alert előfizetésekből. A cég alapítója 2021-re szeretné tőzsdére vinni a vállalkozást.