A Starbucks alkalmazása letarolja a mobilos fizetések piacát
![Starbucks](https://cdn.origo.hu/2023/12/-W3T46YksKqQ0_Yt55n3Pr40fnS32DcZXL3C7Om3_Oc/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzIzZDMyMWJkZDlkYzQyMmU4NDUwMTk1OGVlMDc2ZjY2.webp)
Az eMarketer adatai szerint a Starbucks továbbra is vezeti a mobilos fizetések piacát az Egyesült Államokban, hiszen a kávézólánc alkalmazása a legnépszerűbb és ez bizonyára így is marad.
Ebben az évben 23,4 millió 14 évesnél idősebb használta legalább egyszer a Starbucks telefonos alkalmazását fizetéshez.
A Starbucks így megelőzi az Apple Payt (22 millió felhasználó), a Google Payt (11,1 millió felhasználó) és a Samsung Payt (9,9 millió felhasználó). Ugyan a Samsung alkalmazását fogadja el a legtöbb kereskedő, mégis ők állnak a lista utolsó helyén.
Az eMarketer becslései szerint a mobilos fizetés piaca 14,5 százalékkal fog nőni idén és eléri az 55 millió felhasználót. Szintén az idei évben először fog minden negyedik amerikai félévente legalább egyszer a telefonjával fizetni egy boltban a vásárlást követően.
Ugyan a piac nő, de az eMarketer arra is felhívja a figyelmet, hogy a mindennapokban továbbra sem elterjedt még ez a fizetési forma. A legtöbbször csak nagyon apró dolgokért és ritkán fizetnek mobiltelefon segítségével. Azonban néhány éven belül már komolyan számolni kell majd a mobilos fizetéssel.
A Starbucks alkalmazás sikere abban is rejlik, hogy a lánc által kínált kávé a fiatalok körében státuszszimbólummá vált, és több mint 14 ezer boltjuk van világszerte.
A kávézó hűségprogramja is a legnépszerűbbek között van és sokan az alkalmazás segítségével gyűjtik pontjaikat. Az eMarketer megerősítette, hogy a jól ismert éttermek és kávézók között a Starbucks hűségprogramját használják a legtöbben.