A Korona Takarék, illetve ügynökei számos esetben a THM jogszabályi maximumértékét meghaladó hiteldíjjal nyújtott kézizálogkölcsönöket ügyfeleinek. A takarékszövetkezet számos közvetítője emellett kézizálog-hitelezési üzletszabályzatában rögzítette, hogy „a pénztártól való távozás és a tárgy átvétele után felszólalásnak helye nincs", amivel megsértették a hitelintézeti törvénynek az ügyfélpanaszok megtételének lehetőségeire vonatkozó előírásait.
Az MNB az Oney esetében megállapította, hogy az egyik áruházban elérhető áruhiteleinek reklámozása során számos alkalommal a THM értékét jogszabálysértő módon, nem feltűnően – nem megfelelő grafikai megoldással és betűmérettel – szerepeltette. Bár hirdetéseiben az áruhitel kamatát is közzétette, ehhez nem adta meg a jogszabályban előírt, a fogyasztók tájékozódását szintén segítő reprezentatív példát.
Az MNB a jogsértések miatt a Korona Takarékkal szemben 10 millió forint, az Oney-val szemben 8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki, s kötelezte az intézményeket a vonatkozó előírások mindenkori betartására.
A THM olyan mutatószám, mely egy évre vetítve tartalmazza a fogyasztói hitelek szerződésszerű teljesítéshez kötődő valamennyi, tőkén felül fizetendő terhét (kamat, költségek, díjak). A mutató segít a fogyasztók anyagi lehetőségeihez igazodó kölcsön kiválasztásában. Ezért is jogszabályi előírás, hogy a THM értékét a fogyasztónak nyújtott hitelre vonatkozó kereskedelmi kommunikációban feltűnően, a rövidítés feltüntetésével és egy tizedesjegy pontossággal minden esetben meg kell adni.