A résztvevők arra keresték a választ, hogy együttműködésekkel és hatékony partnerkapcsolatok kialakításával miképpen csökkenthető az élelmiszer-pazarlás.
Mi a vállalatnál nem csak munkatársak, de egyben vásárlók is vagyunk. Élelmiszereket vásárolunk, amelyekből aztán sütünk-főzünk. Ezért is olyan fontos számunkra a megvásárolt termékek sorsa – az asztalra kerülnek egy remek fogásként, vagy a kukában végzik, mert emberi fogyasztásra már nem alkalmasak?"
– tette fel a kérdést Matt Simister, a Tesco közép-európai vezérigazgatója, a konferencia megnyitásakor.
Az első előadás során részletesen ismertették, hogy Európa szerte mennyi felhasználható élelmiszer kerül kidobásra. A kerekasztal beszélgetés során pedig az élelmiszer-pazarlás okaira keresték a választ a résztvevők.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület képviselői is részt vettek a beszélgetésben, amelynek egyik fő témája a négy ország: Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Magyarország közös élelmiszer-pazarlás elleni stratégiája volt.
„Amíg ennyi éhező és alultáplált ember van, egyetlen falat étel sem veszhet kárba. A vállalatok hatékony élelmiszermentő program kidolgozásával tehetik a legtöbbet a rászorulók támogatása érdekében. Örülünk, hogy a Tescóval évek óta tartó együttműködésünk eredményeképpen Magyarországon már több mint 31 millió adag étellel segíthettük a rászorulókat" – mondta Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke.
A Tesco 961 közép-európai áruházából már több mint 670 adományozza az élelmiszer-felesleget helyi partnerszervezeteken keresztül az áruházak környékén élő rászorulóknak. A cég célja, hogy 2020-ig valamennyi közép-európai áruház alkalmas legyen az élelmiszermentő programhoz való csatlakozásra.
„Az esemény egyik tanulsága, hogy az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem első lépéseként mérnünk kell, hogy beazonosíthassuk a felesleg forrását, majd meghatározhassuk, hogyan csökkentjük ennek mennyiségét" – elemezte Simister.
A rendezvény résztvevői egyetértettek abban, hogy az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása érdekében még szorosabbra kell fűznünk a kapcsolatot a szállítókkal, és közös megoldást kell találniuk a problémára.