Lewis a BBC-nek elmondta: az üzleti adó – ami az ingatlanadóhoz hasonló – a legnagyobb adófajta, amit a vállalat fizet, és ez évente több mint 700 millió font. „Egyszerűbb játéktérre van szükségünk, az online kereskedelem és a hagyományos kiskereskedelmi alapmodell között" – értékelt Lewis.
Lewis szerint át kell gondolni, hogy engedélyezik-e az adók, úgy mint a társasági, vagy az üzleti adók csökkentését, hogy egyenlőbb feltételek mentés működjön mindenki a gazdaságban, vagy pedig nem veszik figyelembe, és akkor bizony majd sokan igyekeznek kikerülni ezeket a költségeket.
Lewis hozzátette, hogy a szakminiszterek nem fordítanak elég figyelmet a kiskereskedelemre – valamint az élelmiszeriparra – a kormány ipari stratégiájában.
Tavaly Mike Coupe, a Sainsbury szupermarket vezérigazgatója is hasonló kérdéseket fogalmazott meg. Szerinte alapvető reformokra lenne szükség, mert különösen az olyan, régen bevezetett adótípusok, mint az üzleti adó, figyelmen kívül hagyja a városon kívül raktárhelyiséggel rendelkező online kiskereskedőket.
A Tesco vezérigazgatója elismerte, hogy a cég több kiskereskedelmi területtel rendelkezik, mint amennyire szüksége van, ezért is bővítette portfólióját új márkákkal.
Ugyanakkor a kiskereskedőket leginkább az olyan cégek veszélyeztetik, mint az Amazon, amely nemrég felvásárolta az amerikai élelmiszerbolt-láncot, a Whole Foods-ot, és nyitott egy kasszamentes üzletet is Seattle-ben.
Doug Gurr, az Amazon brit főnöke szerint a legtöbb kiskereskedőnek mostantól az online és a fizikai üzletek együttesére van szüksége.
A vásárlók szempontjából komoly értéke van annak, ha egy terméket megérinthetünk, ugyanakkor rendkívül kényelmes az is, ha egy telefonnal, vagy alkalmazással a nap 24 órájában vásárolhatunk."
Gurr ráadásul kiemelte egyik eladóját, akinek 25 éve van üzlete egy angliai kisvárosban, és az online eladásoknak köszönhetően további két üzletet is tudott nyitni.