A GfK piackutató intézet a 2017-es adatok alapján vizsgálta a legfőbb változásokat. Magyarországon egy évet élt a vasárnapi zárva tartás. A heti FMGC-forgalom (azaz a gyorsan forgó fogyasztási cikkek értékesítése) a vasárnapi boltzár eltörlése után is a törvényi szabályozás bevezetését megelőzően elért szint alatt maradt. Tavaly azonban már újra nagy növekedés volt.
A tulajdonos által üzemeltetett kis üzletek forgalmának növekedése a vasárnapi zárva tartás idején nem tudta feltartóztatni a kiskereskedelem átstrukturálódását, aminek nagy nyertese az Aldi és a Lidl lehet.
A kisboltok tovább veszítettek a jelentőségükből. Míg a diszkontok részesedése a 2014. évi 17 százalékról tavaly 21 százalékra nőtt.
A kisboltoknak kizárólag a kisebb értékű, sürgős és impulzív vásárlások maradtak, elsősorban a frissáru kategóriában.
A vasárnapi boltzár következtében és annak időszakában a fogyasztók alapvető napi fogyasztásicikk-beszerzéseiket továbbra is a nagy láncok üzleteiben végezték, csak azokat a hét más napjaira csoportosították át.