A vállalatcsoport egyesült államokbeli elnöke, Chris Kempczinski egy, a Wall Street Journal birtokába került feljegyzés szerint úgy fogalmazott, tisztában van azzal, hogy a változás bonyolult dolog. Azt is jelezte, a vállalati struktúra egyszerűsítése azt eredményezi, hogy számos munkavállalótól meg kell válniuk.
Úgy tűnik, az átszervezések a vállalat valamennyi szintjét érintik. Egyelőre annyi bizonyos, hogy karcsúsítani kívánják a menedzsmentet és újragondolják az USA-ban működő regionális irodáknak, a működtetésben betöltött szerepét is.
A változások azonban érintik a munkavállalókat, beszállítókat és a franchise partnereket is.
Egyelőre azonban nem tisztázott az, pontosan milyen módon. Vagyis most még nem tudni, hol, milyen létszámmal lesznek elbocsátások, szerződésbontások a beszállítókkal, és az sem világos, mindezekre kell-e a globális hálózatnál is készülni.
A vállalat a következő hét közepére ígért részletes tájékoztatást az átalakításokról.
Annyi bizonyos, hogy a vállalat ezek révén 500 millió dolláros, azaz több mint 132 milliárd forintos működési megtakarítást szeretne elérni 2019 végére.
A bejelentés alig néhány nappal azt követően érkezett, hogy az óriáscég megnyitotta új főhadiszállását Chicagóban.
A vállalat egyik szóvivője szerint, a cég továbbra is a fogyasztók igényeit tartja szem előtt, miközben nem mond le az üzleti növekedésről sem.
Ez vélhetően azt jelenti, a cégnél valóban készek arra, hogy
az alapoktól újragondolják a hamburgert és más szendvicseiket.
A McDonalds's ugyanis egy 2016-os felmérés szerint, az azt megelőző öt évben, mintegy 500 millió rendelést vesztett az USA-ban. Ezek egy részét a nagy konkurensek – Burger King, sőt, a Wendy's – happolták el.
A vállalatnál ezért külön íz- és élményszakértői csapatot állítottak fel azért, hogy kiderüljön, mit változtassanak az alaptermékeknél. Az első eredmények szerint, a „mekis" szendvicsek nem elég melegek és nem keltenek olyan friss benyomást, mint a versenytársak hamburgerei.
A cégnél másik fegyverként az új, olcsó menüket vetik be.
Kempczinski azt mondta, be kellett látniuk, nem volt szerencsés az elmúlt években azzal válaszolni a konkurensek agresszív árkampányára, hogy regionális olcsó menüket vezettek be. Ezzel csak – fogalmazott – összezavarták vásárlóikat.
Ezért a cég abban bízik, az országban nemrégiben egységesen bevezetett, 1, 2 és 3 dolláros olcsó menükkel, felvehetik a többi étteremlánc dobta kesztyűt.