Ahogy az Origo megírta, a Lidl Magyarország raktáraiba már múlt csütörtöktől kizárólag magyar dinnye érkezik, a gyümölcs származási helyét minden kalodán feltüntetik. Most a többi áruházlánc is elárulta, hogyan készülnek a dinnyeszezonra.
A Lidl közlése szerint évről évre nő a magyar görögdinnye iránti kereslet: a cég tavaly 62 százalékkal értékesített több magyar dinnyét, mint az azt megelőző évben.
Az áruházlánc a magyarországi boltjaiban 7426 tonna belföldön termesztett dinnyét értékesített, a külpiacokon közel 4000 tonnát.
A tavalyi szezonban a magszegény görögdinnyéből 150 százalékkal adtak el többet, mint 2016-ban.
A CBA Kereskedelmi Kft. hálózatába az első magyar dinnyeszállítmány június közepén érkezett meg - adott tájékoztatást a cég.
Kiemelték, hogy a görögdinnye-forgalom tavaly 10 százalékkal nőtt az előző évhez képest.
A forgalom 90 százalékát a hagyományos fajták teszik ki, a sárga húsú, magszegény vagy mag nélküli fajták 10 százalékot képviselnek.
Megjegyezték, hogy tapasztalataik szerint a vásárlók a belföldön megtermelt dinnyét részesítik előnyben, egyre többen figyelnek oda a származási jelölésre.
Az Auchan Magyarország Kft. közölte, hogy a dinnye értékesítését áruházaiban az importáru forgalmazásával június elején kezdték meg.
Várhatóan június végétől kerül a polcokra a magyar dinnye, amelyek érkezését az első szállítmányok kihelyezésekor felirattal jelzik majd.
A magyar dinnyét az Auchan csak Magyarországon értékesíti, a vállalat által értékesített dinnye mennyisége a szezonban - júliusban és augusztusban - meghaladja a 2000 tonnát - tették hozzá.
Megjegyezték, hogy az utóbbi három évben a korai, csíkos dinnyefajták háttérbe szorultak, a vásárlók a mag nélküli, fekete héjú, illetve az ovális típusú, nagyon édes dinnyéket választják. Emellett míg régebben inkább a nagy, 9-12 kilogrammos dinnyéket vásárolták, az elmúlt néhány évben már a 4-6 kilogrammos dinnyéket keresik.
A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. 2017-ben minden dinnyefajtát beleértve mintegy 7220 tonna dinnyét értékesített magyarországi áruházaiban, az idén a szokatlan, korán jött nyárias időjárás miatt a forgalom bővülésére számítanak.
Hozzátették, hogy a legnagyobb kereslet továbbra is a magvas görögdinnye iránt van, amelynek származását a szállítók a papírkalodán jelzik.
A magszegény és sárga húsú dinnye esetén a már több éves gyakorlatnak megfelelően címkét alkalmaznak. A fogyasztói árakat a beszerzési árak alakítják
- közölte a SPAR.
A Tesco-Global Áruházak Zrt. a június 18-ai héten kezdte meg a magyar magos görögdinnye beszerzését, és mostantól
kizárólag magyar forrásból szerzi be a teljes görögdinnye választékot.
A fekete magszegény, mini és sárga húsú görögdinnye exportja a közép-európai üzleteibe június 25-ével indul.
A vállalat tavaly mintegy 10 ezer tonna dinnyét értékesített Magyarországon, és ugyanennyi dinnye került a cseh, lengyel és szlovák áruházaiba is. Az eladások nagy részét a hazai termesztésű dinnye adja, ebből értékesítik a legtöbbet, ugyanakkor évről évre nő a fekete héjú magszegény, mini és sárga húsú fajták népszerűsége.
A többi áruházlánchoz hasonlóan a vásárlók a Tescóban is a Magyarországról származó dinnyéket olyan papírkonténerben találhatják, amely jelzi, hogy a termék hazai termelőtől származik - közölte a Tesco.