A társaság közleménye szerint a motorkerékpárjaira kivetett importvám a termékektől függően 6 és 31 százalékkal emelkedett, és átlagosan mintegy 2200 dollárral emeli meg termékei európai árát.
A cég közel 40 ezer motorkerékpárt adott el 2017-ben az Európai Unióban, az Egyesült Államok után a második legnagyobb piacán.
Az Egyesült Államokban tavaly 148 ezer motorkerékpárt értékesítettek, az európai eladások pedig 16,4 százalékát teszik ki a cég globális forgalmának.
"A nemzetközi gyártás részarányának a növelése az adóterhek könnyítése érdekében nem a legfőbb célunk, de az egyetlen fenntartható módja annak, hogy elérhetővé tegyük motorkerékpárjainkat az európai vásárlóknak és kifizetődő üzletet bonyolítsunk a térségben" - írja a társaság közleménye.
A dokumentum leszögezi, hogy a HD a forgalomra gyakorolt azonnali hátrányos hatás elkerülése érdekében nem fogja megemelni európai árait, hanem a gyártás külföldre helyezéséig „lenyeli" a keletkező többletköltségeket.
A HD az év hátra lévő részében 30-45 millió dollár többletköltségre számít az importvámok megemelése miatt, a külföldi gyártás megkezdésének az időigényét pedig 18 hónapra becsüli. A Harley-Davidson felpörgeti a gyártást a cég nem amerikai üzemeiben, a vállalat Indiában, Brazíliában és Thaiföldön rendelkezik gyártókapacitással.