Ahogy a villanyautosok.hu beszámolójából kiderül, a teljes tiltást több szakaszban vezetik be, januárban már jöhet is az első.
A dízelmeghajtás elleni legújabb fellépő Milánó, mely nagyváros polgármestere nemrégiben jelentette be az évente megtartott római Energy Festival rendezvényen, hogy 2019 januárjától kezdődően a legszennyezőbb dízeles autóknak távozniuk kell, hogy 2025-re teljesen dízelmentes lehessen a város.
A tiltás fokozatosan lép hatályba.
Először csak az Euro 0, 1, 2, és 3 járművekre, azaz minden 2006 előtt Európában értékesített autóra, és hétfőtől péntekig, napközben lesz érvényben, hozzásegítve a lakosságot a változásokhoz való alkalmazkodáshoz.
Néhány hónappal később az Euro 4-es gépjárművek is hasonló sorsra jutnak.
Így a jövő év októberétől már csak 2009 után értékesített dízeles kocsikkal lehet majd Milánóban találkozni.
A szabályok betartását egy 180 kamerából álló gyűrű fogja felügyelni a város körül, figyelve minden egyes bejáratot, azonosítva és automatikusan megbüntetve a jogtalanul behajtókat. Nem sokkal később a milánói szabályozás – ahol egyébként már nem újdonság a légszennyezés elleni szigorú fellépés, így már a londonihoz hasonló dugódíj is érvényben van – az Euro 5-ös és 6-os gépkocsikra is kiterjed majd.
2030-ra (ha időközben nem hozzák előbbre ismét a dátumot, mint ahogy más városok is teszik) Párizs is kipufogógáz-mentes lehet, míg Koppenhága már 2019-től tiltaná minden újonnan regisztrált dízeles kocsi behajtását.
London is drasztikusan szigorította fellépését a szennyező járművekkel szemben.
A legrosszabb levegőminőséggel rendelkező európai megalopolisz főpolgármestere, Sadiq Khan bejelentette, hogy az eddig tervezett 18-szorosára növeli a város területére meghatározott ULEZ (Ultra-Low-Emission-Zone) méretét, ami körülbelül 100 000 autóra, 35 000 kisteherautóra, és 3000 teherautóra lesz hatással minden egyes nap.
A londoni változtatások 2021 októberétől lépnek érvénybe a nap 24 órájában, és azon sofőrök, akik illetéktelenül tartózkodnak a zónában a szennyező autójukkal, 12,50 font (buszok és teherautók számára 100 font), azaz 5000 (és 40 000) forintnyi napidíj kifizetésére kötelezettek a már érvényben lévő 11,50 fontos dugódíjon felül. A kisebb eredeti ULEZ 2019. április 8-ától lép érvénybe, és az Euro 4 alatti benzines, valamint az Euro 6 alatti dízeles járműveknek kell fizetniük a behajtásért.