Napjainkban a virtuális valóságot vetítő eszközök még fiatal technológiának számítanak. Ugyan a nagyobb gyártók már rendelkeznek viselhető szemüveggel, de még közel sem számítanak a VR-kütyük mindennaposnak.
Azonban egy felmérés szerint ez már nem sokáig marad így, ugyanis a PwC legfrissebb elemzése szerint a VR-technológia áll a legnagyobb robbanás előtt a techszektorban.
A cég becslése szerint 2022-re 55 millió embernek lesz virtuális valóságot kezelő eszköze.
Hogy pontosan mekkora számról beszélünk, azt jól mutatja, hogy napjainkban ennyi embernek van Netflix-előfizetése az Egyesült Államokban.
A PwC azt is írja, hogy 2016-ban a VR-eszközökből keletkező amerikai bevétel
414 millió dollárról 7,2 milliárd dollárra ugorhat alig öt év alatt.
Globálisan évi 40 százalékos növekedéssel lehet számolni, ami kiemelkedő szám.
A virtuális valóság szektora mögött a szakértői jelentés szerint az online videótartalmak szektora fog bővülni, itt évi 10 százalékos emelkedés várható - írja a Quartz.
A VR-eszközök berobbanását több elemző is korábbra várta, 2016-ban több eszközt is piacra dobtak, de mind az Oculus Rift, a HTC Vive és a Playstation VR kisebb sikert ért el, mint arra számítottak az elemzők.
A PwC szerint akkor a techcégek túl hamar léptek, az emberek nem voltak felkészülve egy ekkora „ugrásra", ráadásul a termékek még kezdetleges voltak,
kevés szoftver készült rájuk, ráadásul drágák is voltak.
Azonban úgy tűnik, hogy az olyan neves stúdiók, mint a Disney, a Sony, az AMC, a Time Warner vagy a Netflix már mind fejleszt VR-felületre filmeket, és a játékok is egyre nagyobb számban támogatják ezt a módot.
Emellett ígéretes szektora lehet a virtuális valóságnak a sportközvetítések világa is.
A jelentés szerint a játékpiac fele 2022-ben VR-játékokból fog állni.