Szilágyi Péter elmondta, hogy a muravidéki gazdaságfejlesztési program keretében eddig két körben meghirdetett, mezőgazdaság, turizmus és vállalkozás-fejlesztés kategóriákban beérkezett
349 pályázat közül 315 kapott összesen 929 millió forint támogatást.
Hozzátette, hogy a határon átnyúló régiók gazdasági fejlesztésének további eszköze lehet a határ menti területek közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése, és emellett a magyar kormány elkötelezett.
Elmondta, hogy határaink közül jelenleg Magyarországról Szlovénia felé tudunk legkönnyebben átkelni,
tíz kilométerenként található közúti átkelőhely, de szerinte még így is elmaradunk a nyugat-európai átlagtól.
A helyettes államtitkár jelezte, hogy egy közös európai uniós pályázat támogatásával hamarosan megvalósulhat a Lendvadedes-Dedeskecskés-Dolga Vas (Lendvahosszúfalu) és az Orfalu és Budinci (Büdfalva) közötti közútkapcsolat, így
2019-re már 12 közúti átkelő lesz a magyar-szlovén határon.
Régóta várt fejlesztésként valósul meg 2019 végéig az M70-es gyorsforgalmi út 2x2 sávosra bővítése. Arról is beszélt, hogy Magyarország elkötelezett a Rédics-Lendva vasútvonal újjáépítése iránt, melynek megvalósíthatósági tanulmánya hazai költségvetési forrásból várhatóan az év végéig elkészül.
Ropos Márton, a Magyarországi Szlovén Önkormányzat elnöke a tanácskozás szünetében az MTI-nek azt hangsúlyozta, hogy
a nemzetiségi oktatás és kultúra fenntartása mellett kiemelt fontosságú a gazdasági kapcsolatokban rejlő lehetőségek minél jobb kihasználása.
Mindehhez szükség van az infrastrukturális fejlesztésekre. Példaként említette, hogy a térségben már viszonylag sok határátkelőhely van, de a határátkelőkhöz vezető utak mindkét országban több helyen szorulnak felújításra.