Az első áttörést az Adidas még 2016-ban érte el, amikor bemutatták, majd tömeggyártani kezdték első újrahasznosított műanyagból készült cipőjüket. Tavaly az Ultraboost Uncaged Parley névre keresztelt edzőcipőből 1 millió párt adtak el. Az Ultraboost Németországban jelenleg 179,95 dolláros áron vásárolható meg.
Eric Liedtke, az Adidas globális márkamenedzsere kiemelte, hogy a vállalat célja teljesen megszabadulni a műanyagtól 2024-ig. Hozzátette, hogy jelenleg az 920 millió darab termékének 50 százaléka műanyagból készül, éppen emiatt az átállás nem történhet meg egyik napról a másikra.
Ráadásul az újrahasznosított műanyag 10-20 százalékkal drágább, mint a "szűz" műanyag.
Még ha az Adidas el is éri jövőre a 11 millió eladott darabot, akkor is az újrahasznosított cipők csupán a cipőeladásaik 3 százalékát fogja képezni. A szakemberek szerint az új és az újrahasznosított műanyag közötti árkülönbség az idő elteltével folyamatosan csökkenni fog, mivel egyre több vállalat kísérletezik olcsóbb megoldásokkal.