Vágólapra másolva!
A változékony időjárás ellenére a magyarok töretlen lelkesedéssel készültek az idei strandszezonra: csupán az elmúlt három hónapban több mint 37 millió forint értékben vásároltak különböző termékeket az idei nyárra a Vatera felhasználói. Több mint 2.700 fürdőruha, illetve strandruházat, közel 1.500 napszemüveg, csaknem 700 strandbútor és mintegy 400 medence talált gazdára idén április és június között az online piactéren.
Vágólapra másolva!

A hőség beköszöntével bizonyos strandcikkek forgalma csupán egy hónap alatt ugrásszerűen megnőtt az online piactéren: a strandjátékok, vízi játékok esetében több mint kétszeresére, az úszógumik és medencék esetében közel másfélszeresére, míg

a fürdőruha, illetve strandruházat kategóriában 35 százalékkal nőtt a tranzakciók száma idén júniusban

az előző hónap eladásaihoz viszonyítva.

Illusztráció Forrás: Vatera

A legtöbb pénzt medencékre és strandbútorokra szánták a vásárlók: átlagosan valamivel több, mint 20 ezer forintot tranzakciónként. A napszemüvegek és a hűtőtáskák, autóban működtethető hűtőszekrények nagyjából 5000 forintért keltek el, míg a strandjátékok, vízi játékok átlagosan több mint 3.500 forintért találtak gazdára ebben az időszakban.

A hűsítő habokban életkortól függetlenül mindannyian szívesen elidőzünk, akár a saját kertünkben is – legalábbis erre utal, hogy az eladások közel kétharmadát a felnőtt, illetve családi medencék tették ki, szemben a gyermek pancsolókkal.

Míg a felfújható matracok között a legnépszerűbbnek a laybag (levegővel tölthető matrac, levegőágy) bizonyult. De az online piactér kínálatában megtalálható flamingó, unikornis, páva, pálcikás jégkrém, fánk, ananász, sültkrumpli, pizzaszelet, perec és még „poop" emoji formájú felfújható matrac is.

Illusztráció Forrás: Vatera

A strandoláshoz kapcsolódó termékek forgalmának közel 58 százalékát az új termékek tették ki, az egyes termékkategóriákon belül azonban már komoly eltérések mutatkoztak.

Szinte csak újonnan vásároltak például a strandoláshoz napszemüveget, matracot, polifoamot, (88 százalék), nyugágyat, napernyőt, úszógumit, karúszót (87 százalék) vagy épp hűtőtáskát (80 százalék). Ezzel szemben elsősorban használtan szerezték be a gyermek (81 származék), női és férfi (74 százalék) fürdőruhákat az online piactéren.

Az online piactér eladási adataiból az is kiderült, hogy a hölgyek elsősorban fürdőruha vásárlással készülnek a strandszezonra: a fürdőruha eladások 64 százalékáért felelnek. Jó hír az urak számára, hogy többségük ezen belül is a keveset takaró bikiniket részesíti előnyben, az egyberészes modellek aránya átlagosan alig 36 százalék. A méretek tekintetében pedig meglehetősen nagy a szórás: az online piactér fürdőruha kínálatában egyaránt elérhető XXS-es és 8XL-es modell is.

Illusztráció Forrás: 2016/Tom King

A fürdőruha eladásokon belül mindössze 6 százalék a férfi strandruházat aránya. Ők inkább a napszemüveget tekintik elsődleges prioritásnak, a nemek szerinti bontásban náluk toronymagasan ez a termékkategória győzött. Emellett szívesen magukra vállalják a családi pancsoláshoz elengedhetetlen medence beszerzését is.

– mondta el Szanitter Áron, a Vatera vezetője.

A „legstrandolósabb település" címet a tranzakciószám alapján nem meglepő módon Budapest nyerte el az online piactéren, ahonnan az elmúlt egy év során 3.825 adásvétel történt. A vidéki városok között az első helyet Debrecen érdemelte ki 350 tranzakcióval, az ezüstérmet Szeged vitte el (289 tranzakció), és Nyíregyháza is dobogós helyen végzett (265 tranzakció).

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!