A cég kutatásában 131 vállalat képviselőjét, jellemzően vezetőjét, marketingesét faggatták. Az idei focis világbajnokságra mindössze a cégek 12 százaléka készült valamilyen akcióval, vagy legalább social media posztokkal. Érdekes, hogy akik azt válaszolták, hogy nem foglalkoznak a vébével, még közülük is majdnem minden harmadik gondolja úgy, hogy növelhető a cég bevétele egy-egy ilyen tematikus kampánnyal, vagy akcióval. Hogy akkor mégis miért nem húztak fel legalább a közösségi médiában egy egyszerűbb kampányt erre? Jagodics Rita, a Kereskedelmi Marketing Trendek Kft. ügyvezetője szerint
a válaszokból is kiderült, hogy egyszerűen azért, mert nem volt rá idejük, nem jutott eszükbe, vagyis nem kapcsoltak időben.
- írja az Mmonline.hu.
Azok a cégek, melyek viszont kampányoltak a focivébével, azok is legfeljebb figyelemfelkeltésre használták ki az alkalmat tippelős játékokkal a Facebookon, posztokkal, netán ajándékcsomagokkal.
A kutatás viszont megmutatta, hogy aki belefogott, annak a bevétele több mint 40 százalékkal nőtt.
Persze elsőre azt gondolhatjuk, hogy a sör és az üdítőitalok, ropogtatnivalók vitték a prímet. A kutatás szerint azonban autóablak-légterelő gyártótól, fordítóirodán keresztül, numizmatikusig sokféle területeken kampányoltak a sporteseménnyel. A numizmatikus például focivébés érméket gyártott. De születtek telefontartozékok, gyerekjátékok, lámpák is.
Akik viszont nem kampányoltak, azok a kutatás szerint azért tették, mert az értékesítésükhöz nem kapcsolódik ez a sportesemény semmilyen szinten. Bár a válaszadók között olyan is akadt, aki megköszönte az ötletet és megígérte, hogy a jövőben jobban odafigyel ilyen eseményekre is.
A választ adó cégvezetők 88 százaléka nem készített kampányt, 90 százalékuk szerint a világbajnokság nincs ráhatással az értékesítésükre, bár 60 százalékuk egyébként magánemberként odafigyel a focimeccsekre.
A teljes cikk itt olvasható el.