A társaság bevétele 4 százalékkal csökkent a második negyedévben az előző év azonos időszakához viszonyítva, működési eredménye a vártnál valamivel nagyobb mértékben,
5,7 százalékkal emelkedett.
A mobiltelefon-gyártó divízió működési profithányada pedig 34 százalékkal, 2,4 milliárd dollárra csökkent a második negyedévben. Ráadásul a dél-koreai technológiai óriás nem is nagyon biztatja a befektetőket rövid távú fordulattal.
Egy alapkezelő szerint a Samsung elvesztette az árharcot a kínai versenytársakkal szemben,
és egyre nagyobb kihívást támaszt számára a kínai modellek designja és hardware megoldásai is.
A Reuters arról ír, hogy a cég most leginkább
a hajlítható kijelzős mobiltelefonok megjelenésében bízik,
ez lehet szerintük a következő nagy dobás. A múlt héten bejelentették, hogy törhetetlen és hajlítható kijelzős készülékeik sikeresen szerepeltek az Egyesült Államokban az előírt biztonsági teszteken, ami kulcsfontosságú lépés az újdonság piaci bevezetéséhez.
Az idei év második felében a Samsung szerint erősödni fog a piaci verseny, miután több új konkurens modell is megjelent. Ezért
az új Galaxy Note a tervezettnél hamarabb fog debütálni: már a jövő hónaptól kapható lesz az üzletekben.
Azt a kérdést pedig a jövő fogja megválaszolni, hogy a mobiltelefon üzletágban érzékelhető nehézségekért (ahonnan a társaság bevételeinek mintegy 40 százaléka származik) vajon saját maguk a felelősek vagy a teljes iparág lassulásáról van-e szó.