2015 eleje óta háromszorosára nőtt az érintéses vásárlások aránya és a teljes kártyával bonyolított forgalmat nézve is töretlen a fejlődés. Jelenleg csak az elfogadóhelyek száma fékezi a további növekedést. A K&H Bank szerint néhány éven belül a bankkártya, illetve a mobilos fizetés átveheti a vezető szerepet a készpénztől, hiszen az utóbbi sokkal dinamikusabban fejlődik.
Hogyan lehet egy gyerekkel megértetni a virtuális pénz fogalmát? Hogyan lehet megtakarításra ösztönözni, amikor a pénz nem otthon gyűlik, hanem csak egy szám az sms-ben?
A digitális kor gyerekei beleszülettek ebbe, nekik természetes, hogy anya/apa kártyával fizet.
A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szakértői a következő tippeket adják a szülőknek, hogy segítsék gyereküket a láthatatlan pénz fogalmának megértésében:
A K&H Csoport társadalmi szerepvállalásának részeként 2010-ben indította útjára a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőt. A program célja, hogy a magyarországi általános iskolások pénzügyi, gazdálkodási ismereteit gyarapítsa.
A verseny indulásától kezdve a nevezések száma mintegy megtízszereződött,
2018-ban immár 8113 fő részvételével zajlott a verseny. 2010 óta a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőre összesen 608 településről 1106 iskola csapata pályázott. Ez összesen több mint 38.000 résztvevő általános iskolás diákot jelentett.