Ráadásul már lassan 80 éve létezik a KitKathez hasonló külsejű csokoládé, a norvég Kvikk Lunsj, vagyis „gyors ebéd".
A Kvikk Lunsj 1937-ben került először piacra, két évvel azután, hogy megjelent a KitKat.
A két termék majdnem 65 éven keresztül megfért egymás mellett, amíg 2002-ben a Nestlé be nem jelentette az európai védjegy igényét.
Négy évvel később az Európai Unió Szellemi Tulajdon Hivatala a Nestlé védjegyévé nyilvánította mind a logót, mind a termék formáját.
Ezután kezdődött a bírósági harc, mivel a Kvikk Lunsj – továbbá a Milka, Oreo és Toblerone – tulajdonosa, a Mondelez fellebbezett a védjegybejegyzés ellen.
A mostani döntés értelmében az EU védjegyhivatala elmondta, hogy „újra kell gondolni" a korábbi döntést, amely lényegében érvényteleníti a KitKat védjegyét.
A Nestlé azzal kívánta védelem alá vonni termékét, hogy bebizonyítja a márka megkülönböztethetőségét az egész Unióban,
azonban ezt négy országban, Belgiumban, Írországban, Görögországban és Portugáliában nem tudták bizonyítani.
A cég fellebbezett, azt állítva, hogy egyetlen vállalat terméke sem képes erre, ám a kifogást most az Európai Bíróság elutasította. Az Európai Unió Legfelsőbb Bírósága kijelentette, hogy
nem elég bizonyítani, hogy egy termék az Unió "jelentős részében" ikonikussá vált,
valamennyi piacon be kell bizonyítani azt.
Ezzel a KitKat elvesztette Európai Uniós védjegyét, ugyanakkor a védjegyvita nemzetközi szinten továbbra is létezik.