A cégek, amelyek az Alibaba valamelyik leányoldalán kívánnak termékeket értékesíteni (Tmall, Taobao, mei.com, 1688.com) mostantól a termékleírásnál kiválaszthatják a „produce smart copy” opciót, így a mesterséges intelligencia megalkot számukra egy reklámszöveget. Az Alibaba azonban gyorsan hangsúlyozta, hogy az MI továbbra sem képes teljesen leváltani az embereket.
A program már átment a Turing-teszten. Ezzel mérik a mesterséges intelligencia azon képességét, hogy mennyire viselkedik emberként.
A tesztet még 1950-ben alkotta egy Alan Turing nevű tudós. Lényege, hogy egy ember beszélget a mesterséges intelligenciával, miközben egy külső szemlélő hallgatja őket, akinek el kell hinnie, hogy két ember között zajlik a kommunkikáció. Ha ez megtörténik, akkor az MI átment a teszten. A Turning-teszt akkor is bevethető, ha az MI nem beszédben, hanem írásban kommunikál.
Minden tartalom, amelyet az AI Copywriter nevű mesterséges intelligencia ír, gépi tanulás révén jön létre, jelentette ki Christina Lu, az Alibaba marketing vállalatának, az Alimamának a vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a programnak rengetek emberek által írt, minőségi reklámszöveget mutattak.
Az emberi kreativitás a siker kulcsa, emelte ki az Alimama vezérigazgatója, aki úgy gondolja, hogy éppen ezért nem lesz képes az MI leváltani az embereket.
Az AI Copywriter nevű program inkább abban segít, hogy az egyszerű feladatokat oldja meg, hogy az emberek a nagyobb, fontosabb projekteken dolgozhassanak.
Az Esprit nevű divatmárka már használja az Alibaba által fejlesztett MI-t, amelynek egyik nagy előnye, hogy a felhasználó több kategóriából választhatja ki, hogy milyen hangvételű legyen a marketingszöveg. Az Alibaba állításai szerint az MI-t már több milliószor használják naponta, elsősorban a kis- és középvállalkozások.