A megkérdezett szakemberek 82 százaléka használ közösségi médiát, a legtöbbjük, 74 százalék Facebookozik, és nem is keveset. 11 százalékuk több mint három órát Facebookozik naponta. Szintén 11 százalék pedig szinte minden órában ránéz a hírfolyamra. 78 százalék naponta kevesebb mint 1-2 órát foglalkozik Facebookkal.
A második legnépszerűbb platform a YouTube, melyet fej-fej mellett a Pinterest és az Instagram követ, azonban ezek aránya nagyon alacsony.
"Úgy tűnik, hogy a szakemberek nem használják tudatosan a közösségi médiát, inkább tartalomfogyasztóként vannak jelen. Holott egyre inkább ez válik a megrendelőkkel való kommunikáció fő csatornájává" – mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője.
A szakemberek 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kapott már megrendelést a Facebookon. Ennél is többen, 43 százalék szokott rendszeresen szakmai kérdéseket kapni.
Ennek ellenére mindössze a szakemberek 18 százaléka posztol képet az elkészült munkáiról a közösségi média felületeire. 30 százalék ritkán, 51 százalék pedig egyáltalán tesz ki képet. Saját videós tartalmat 13 százalékuk tesz közzé a csatornáin.
„A szakemberek hallgatagságának a közösségi médiában két oka lehet. Egyrészt nem tudják hogyan csinálják, hogyan kell kezelni a felületet, mit írjanak, miről készítsenek képet, mi érdekli az embereket. A másik gond az átláthatóság hiánya. Bár sokat javult helyzet, még mindig vannak akik feketén, szürkén vállalnak munkát és félnek, hogy ha kitesznek egy képet, akkor felhívják magukra a hatóságok figyelmét" – véli Markovich Béla.
Sokkal jobb a helyzet a szakmai kapcsolatok területén. A megkérdezett szakemberek 50 százaléka tagja valamilyen szakmai Facebook csoportnak.
Az ügyvezető szerint sokkal aktívabban és tudatosabban kellene használni a közösségi médiát, mert a megrendelők ott vannak. Ma még ez versenyelőny egy építőipari kisvállalkozásnak, hamarosan azonban létkérdés lesz. Ha egy szakember nem lesz jelen a közösségi médiában olyan lesz, mintha nem is létezne.