Az MKB Bank az Oracle FLEXCUBE központi banki megoldását implementálta, amelyet már több mint 600 pénzintézet használ világszerte. A megoldás bevezetése egy nagyobb átstrukturálási projekt részeként a bank belső és ügyféloldali folyamatainak korszerűsítését célozta, illetve lehetővé teszi, hogy a bank személyre szabottabb, többcsatornás szolgáltatásokat nyújtson ügyfeleinek.
Az MKB Bank célja, hogy csökkentse az olyan új szolgáltatások piacra kerülési idejét, mint például a vállalati és lakossági hitelek vagy a digitális szolgáltatások, illetve gyorsabban és könnyebben tudja kezelni a beérkező ügyféligényeket.
„Nem mindennapos, hogy egy történelmileg konzervatív, közepes méretű piaci szereplő a rendszerei modernizálására, kultúrájának megváltoztatására és a digitalizáció felé való elköteleződésre fordítja erőforrásait" – mondta Balog Ádám az MKB Bank vezérigazgatója.
Az olyan megbízható partnerekkel való együttműködés, mint az Oracle, illetve a bank vezetőinek segítsége révén igen rövid idő alatt végre tudtuk hajtani a fejlesztéseket."
"A bankoknak még mindig van hová felzárkózniuk az ügyfélkezelés tekintetében. Eljött az ideje, hogy felhagyjunk a változtatások elodázásával és az ügyfelek igényei szerint alakítsuk banki szolgáltatásainkat" – mondta Hetényi Márk, az MKB Bank digitális, lakossági és stratégiai vezetője. „Mindez a mi esetünkben egy kiterjedt digitális kínálattal veszi kezdetét."
Az MKB igyekezett minél gyorsabban megvalósítani a technológiai átalakítási programját. Annak ellenére, hogy a Magyarországon jelen lévő nagyobb globális bankokhoz mérten az MKB-nak kevesebb erőforrás állt rendelkezésre, mégis mindössze két és fél év alatt sikerült megvalósítania a digitális átállást. Viszonyításképp a hasonló projektek átlagos megvalósítási ideje nagyjából 4-5 év közé tehető.