Az adatok magában foglalják a hagyományos műsorszórást, valamint az olyan streamszolgáltatókat, mint a Baidu, az Alibaba, vagy a Tencent.
Az IHS Markit adatai szerint az online platformok 4,5 milliárd dollárt költöttek 2017-ben saját tartalmakra, ez idén várhatóan meghaladja a hagyományos tévécsatornák 6,4 milliárdos tervezett költségét.
A Baidu a többségi tulajdonosa a kínai iQiyi stream platformnak, amelynek 60 millió előfizetője van, továbbá az amerikai Netflix is elérhetővé tette néhány műsorát a kínai felületen.
A streamszolgáltatásokat az amerikai 18 és 29 évesek több mint a fele, 61 százaléka használja – a Pew Research adatai szerint.
Ugyan a Netflix, az Amazon vagy a Hulu eredeti tartalmai fontosak a kínai streamszolgáltatók számára, viszont
az egyedi és saját gyártású műsoraik a szolgáltatás felét teszik ki,
a máshol nem elérhető tartalmak pedig arra ösztönzik az embereket, hogy előfizetők legyenek – állítja az IHS Markit vezető elemzője, Teoh Kia Ling.
A műsorszolgáltatók és az online szolgáltatók egyre inkább saját tartalmat gyártanak, nem csak a felhasználószám növelése érdekében, hanem hogy saját értékesítést, mobil játékot, vagy egyéb új bevételi forrást érjenek el vele"
– nyilatkozta Teoh e-mailen a CNBC-nek.
Ráadásul a televízió programkínálatának már öt százalékát teszik ki a sportesemények, ami várhatóan tovább bővül.