A Spar ezzel kapcsolatban kiadott közleménye hangsúlyozza, hogy a tudatosan tervezett környezetvédelem az üzletlánc hálózatában, a logisztikai központban, az élelmiszeripari üzemekben és a cégközpontban is a mindennapok része. Évekkel ezelőtt útjára indítottak egy belső fejlesztési programot, amelynek célja, hogy már középtávon jelentősen csökkenjen a felhasznált műanyag csomagolások és eladott műanyagból készült termékek mennyisége.
Jelenleg már csupán kétfajta műanyag bevásárlótáska érhető el a választékukban, ellenben számos környezetkímélő megoldást alkalmaznak: ilyen a papír szalagfüles táska, a papír hűtőtáska,
az úgynevezett non-woven többször használatos környezetbarát táska, valamint a PP-típusú, többször használatos bevásárlótáska.
Az idei év nagy újdonsága pedig a lebomló, komposztálható táskák, valamint további PP- és RPET-típusú, környezetbarát táskák bevezetése volt.
Az értékesítési számok rendkívül biztatóak: évről évre növekszik a környezettudatos vásárlók száma.
A 2017-es évben a fogyasztók több mint ötöde a környezetbarát, többször használatos zacskókat és bevásárlótáskákat részesítette előnyben a vásárlásai során.
Különösen reményt keltőek az eredmények az újrapapírt illetően. Az anyagában újrahasznosított karton- és papírhulladék éves mennyisége 2014 és 2017 között 20 százalékkal, 12 ezer tonnáról 14 ezer tonnára nőtt.
Ez annak fényében igen örömteli előrelépés, hogy az egyébként - a természetes anyagok eredete és gyors lebomlása miatt - eleve környezetbarát anyagnak tekinthető papír újragyártásakor jelentősen csökkenthetők, vagy akár teljesen megszüntethetők az olyan környezeti terhek, amiket a túlzott fakivágás, a talajerózió, az élőhely-károsítás és a nagy energia- és vízhasználat okoz.
Napjainkban a különböző hulladékok elkülönített lakossági gyűjtése már természetes.
A házhoz érkező szelektív gyűjtés prioritása miatt az üveg gyűjtőszigetek száma csökken, ezért a társaság üzlethálózatában kiterjesztette a hulladéküveg-gyűjtő szolgáltatását.
Ennek során a vásárlók nemcsak a betétdíjas üvegeiket, hanem az egyszer használatos üveghulladékaikat is leadhatják vásárlásaik során az üzletekben kihelyezett szelektív hulladékgyűjtőkbe. A Spar és az Interspar áruházakban már negyedik esztendeje működik az üveghulladék-gyűjtés és évről évre nő a vásárlók által leadott mennyiség.
Tavaly például 583 tonna üveghulladékot adtak le a Spar szelektív szigetein.
Hulladékkezelési programjukban kiemelt helyen áll a megelőzés. A vásárlók üveg- és papírhulladék gyűjtési igényeinek segítése mellett a vállalat a lakossági papíralapú információs anyagok – szórólapok és újságok – méretének és súlyának csökkentésével, illetve környezetkímélőbb technológiák alkalmazásával éves szinten 800 tonnával, majd újabb 18 százalékkal tudta mérsékelni a felhasznált papír mennyiségét. Csökkent a csomagolási hulladék is, illetve a vállalat belső működése során szükséges papír mennyisége.