Júliusban derült ki, hogy a
cég tavaly 28,6 millió font (10,4 milliárd forint) értékű eladatlan ruhát, kiegészítőt és parfümöt égetett el,
hogy megvédje a márkát a hamisítástól vagy az áron aluli értékesítéstől.
Környezetvédelmi aktivisták negatívan reagáltak a hírre. A cég azzal védekezett, hogy 10 millió font (3,6 milliárd forint) értékű régi parfümöt semmisített meg, mivel új szerződést kötött az amerikai Coty divatcéggel.
A Burberryhez hasonló divatcégek úgy próbálják megvédeni termékeiket a hamisítástól és a lopástól, valamint az alacsony árú értékesítéstől, hogy megsemmisítik azokat.
Ráadásul a cég valódi szőrmét – nyúl, róka, nyérc és ázsiai mosómedve – használ termékeinél, de bejelentették, hogy a jövőben ezt a gyakorlatot megszünteti.
A londoni központú cég már korábban is eladományozta vagy újrahasznosította eladatlan termékeit, és ennek arányát tovább növelik a jövőben. A Burberry együttműködik az Elvis & Kresse fenntartható luxusmárkát előállító céggel, és együtt több mint 120 tonna kiegészítőt fognak újrahasznosítani a következő öt évben.
Ezzel egy időben
létrehoztak egy közös kutatócsoportot a Royal College of Art egyetemmel, hogy új, fenntartható alapanyagokat fejlesszenek ki.
A modern luxus azt jelenti, hogy a környezet szempontjából felelős termék készül – mondta a Burberry vezérigazgatója, Marco Gobbetti.