Úgy tűnik, igencsak nehéz lehet bekerülni a kkv-k jól megszokott beszállítói közé. A K&H kkv bizalmi index felmérés legutóbbi eredménye szerint ugyanis a kkv-k többsége (61 százalék) a már jól bevált beszállítókkal dolgozik, és csak kisebb részük (39 százalék) nyitott arra, hogy új beszállítókkal kössön szerződést. „A kkv-k és beszállítók között egyfajta bizalmi kapcsolat van, hiszen egyik üzletmenete sem tud a másik nélkül gördülékenyen működni. Nem véletlen tehát, hogy az új partnerek kiválasztásakor elsősorban a megbízhatóságot keresik a cégek, és csak ezt követően veszik figyelembe a rugalmasságot, az árazást és a szállítási időt a legalkalmasabb jelölt kiválasztásakor" – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
A jó kapcsolatok nem csak a magán, hanem az üzleti életben is létfontosságúak lehetnek.
A megkérdezettek többsége úgy nyilatkozott, hogy új üzleti partnert elsősorban az ismertségi köréből választ (60 százalék), de a már meglévő partnerek ajánlása is sokat számíthat (48 százalék).
"Nem kell azonban kétségbe esni, ha nem ismerünk senkit sem, hiszen azért az sem kizárt, hogy teljesen idegen céget keressenek meg a kkv-k, hiszen 38 százalékuk él ezzel a lehetőséggel is" – mondta el a szakértő.
Ha a beszállító már bekerült a bizalom körébe, nem kell a folyamatos ellenőrzésektől tartania.
A kkv-k túlnyomó többsége ugyanis csak indokolt esetben vizsgálja felül partnereit (74 százalék), és csupán minden negyedik (26 százalék) cég végez rendszeres felülvizsgálatokat.