Ráadásul a millenniumi generáció tagjai a leginkább azok, akik rugalmas időbeosztásra, valamint munkahelyre vágynak. A tanulmány során a válaszadók fele maradt volna munkáltatójánál, amennyiben van lehetősége másik irodába költözni, akkor is, ha ezzel nem jár több fizetés.
A Gallup 2012-es felmérésben, ahol 15 ezer munkavállalót kérdeztek meg, az amerikaiak 43 százaléka mondta azt, hogy egy ideig távolról dolgozott, például home office-ban.
Sokan úgy vélik, a digitalizáció fejlődésével már egyáltalán nem számít a munkavégzés helye, különösen, ha az alkalmazott időben teljesíti az elvárt munkáját.
„Van a bizalmi elem, és van a vállalati kultúra eleme. Ha egy vállalatnál a személyes találkozók és megbeszélések kulcsfontosságúak, akkor nehezebb meggyőzni őket a távoli munka hatékonyságáról, legyen szó egy napról vagy egy hétről” – nyilatkozta Steve Black, a Topia társalapítója.
Egy kényelmes irodából vagy helyszínről való munkavégzést sok ember – különösen a családosok – fontosabbnak tart, mint a fizetését.
A FlexJobs másik felmérése szerint a dolgozó szülők a munka- és magánélet egyensúlyát (84 százalék) fontosabbnak tartják, mint a fizetésüket (75 százalék).
A Flexjobs által megkérdezett 1100 szülők, akinek gyermeke 18 év alatti, a rugalmas munkát tartja a legfontosabb tényezőnek, amikor állást keres.
Ugyan az amerikai vállalatok 99 százalékánál van lehetőség a munkavégzés helyének változtatására, a dolgozók 40 százaléka nem tudnak erről a lehetőségről – derült ki a tanulmányból.
Úgy tűnik, ez a probléma a gyenge belső kommunikáció eredménye. Az alkalmazottak tudják, hogy a mobilitás a karrierépítésben segíti őket, de a többségük sosem kapja meg ezt a lehetőséget, ezért más munkaadóhoz fordulnak
– tette hozzá Brynne Kennedy, a Topia társalapítója és vezérigazgatója.
Ráadásul egy munkavállaló helyettesítése, vagy utódjának keresése akár 15 ezer dollárba (4,2 millió forint) is kerülhet egy cégnek, ezért a vállalatoknak is érdeke, hogy az emberek ne menjenek el az iroda elhelyezkedése vagy a rugalmatlan időbeosztás miatt.