A sörgyártó a dobozos kiszereléseknél használt, négy, hat, esetleg nyolc doboz ital összefogására használt műanyag gyűrűféleségeket, illetve a fóliákat cseréli le egy speciális, újrahasznosítható anyagból készülő ragasztóra.
A dán vállalat a világon elsőként próbálja ki termékeinél ezt a megoldást, annak érdekében, hogy kiválthassa az 50 éves múltra visszatekintő műanyag „sörgyűrűket” és a fóliákat.
A speciális ragasztó alkalmas arra, hogy egyben tartsa a sörösdobozokat a gyártás után, a szállítás és a sör otthoni behűtése közben is, de erőfeszítés nélkül teszi elválaszthatóvá egymástól a sörösdobozokat.
Ami pedig a legfontosabb,
anyaga az alumíniumdobozokkal együtt, teljes egészében újrahasznosítható.
A „snap pack” névre keresztelt megoldással elsőként a Tesco angliai boltjaiban találkozhatnak a vásárlók, szeptember 10-től, majd norvégiai üzletekben jelennek meg a ragasztóval egyben tartott sörösdobozkészletek.
A cég várakozásai szerint a fogyasztók ezt is éppúgy kényelmesnek fogják találni, mint a már megszokott megoldásokat.
A cég előzetes számításai szerint a hagyományos „söröspackok” műanyagfelhasználása így 76 százalékkal csökkenthető,
ami éves viszonylatban 1200 tonnával (mintegy 60 millió műanyag szatyor alapanyagával megegyező mennyiség) kevesebb plasztik kibocsátását jelenti.
A vállalat azt is közölte, az átállás több lépcsőben valósul meg. Először a Carlsberg sörök új készletei jelennek meg, elsőként a brit kereskedelemben, majd a cég portfóliójának többi terméke következik. Ígéretük szerint hamarosan a Tuborg és a San Miguel sörök is sorra kerülnek.