A teljes egészében az etióp állam tulajdonában álló vállalat jelenleg 96 gépet üzemeltet, és további 60 gépre adott le rendelést. A cég nem pusztán a legjobb, de a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség adatai szerint, ezzel a legnagyobb afrikai légiközlekedési vállalat is, amelynek ugyanakkor – a látszólagos ellentmondás ellenére – stratégiai érdeke fűződik ahhoz, hogy más országok hasonló profilú cégeinek indulásánál bábáskodhat.
A csádi bejelentés szerint az új nemzeti légitársaságuk neve Tchadia Airlines, a céget 51 százalékban az állam, 49 százalékban az etióp légitársaság birtokolja. Utóbbi a járatüzemeltetés során szerzett tapasztalataival is segíti az új légi cég üzleti sikerét.
A csádi vállalat már október 1-én megkezdi működését, egyelőre két Bombardier Q400-as, turbó properelles géppel.
A csádi fél egyelőre nem közölte, melyik célpontokra repülnek először, csak az október 1-i indulást tekintik biztosnak. Hivatalosan annyit jeleztek, egyelőre az ország négy legnagyobb városa között szeretnének menetrend szerinti járatokat indítani, és
rövid időn belül a szomszédos országokba is repülnének.
Az országnak ugyanakkor már van egy légitársasága, a Toumai Airlines, ám 2012-ben a hatóságok olyan komoly biztonsági problémákat találtak az üzemeltetésben, hogy a működés lényegében leállt, a cég mindössze két géppel, charter járatokat közlekedtet azóta. Ez a vállalat egyébként magántulajdonban van, bár a nemzeti vállalat szerepére tartották aspiránsnak.
A rendkívül sikeres etióp cég már más országokkal, Dzsibutival, Egyenlítői-Guineával is tárgyalásokat folytat közös vállalatok létrehozásáról. Mozambikban teljes egészében saját erőből indítana el egy új céget, és érvényes megállapodása van Zambiával is, ahol több tízmillió dollárral járulna hozzá az ottani nemzeti légitársaság felfuttatásához.
A vállalat ugyanakkor jól felfogott érdekei mentén cselekszik.
Afrika légiközlekedésére ugyanis a földrajzilag közeli arab országok cégei is értékes piacként tekintenek, és
Etiópia az együttműködés kiterjesztésével ezeket a vállalatokat akarja beelőzni a kontinens piacán.
A cég elmúlt hónapban közzétett jelentése szerint, a 2017-18-as pénzügyi évben profitja 233 millió dollárra nőtt az előző évi 229 millióról, működési eredménye pedig 43 százalékkal, 3,7 milliárd dollárra emelkedett.