A helyi vállalat javára ítélt a bíróság a termékek névhasonlósága miatt kirobbant vitában. A döntésből legalább két dolog következik. Az egyik az, hogy a bíróság elrendelte a most veszteglő, 108 doboznyi reggeli étel megsemmisítését, a másik, hogy szentesítette annak jövőbeni forgalmazási módját Új-Zélandon.
Az Origo ebben a cikkében írt részletesen a nem mindennapi ügy előzményeiről. Annak lényege, hogy az Új-Zélandon élő, viszonylag nagy számú britet egy helyi vállalkozó jól ismert brit márkákkal szeretné kiszolgálni. A vásárlói kör részére el is készített egy üzletileg sikeres, kifejezetten ekként pozicionált webáruházat, ahonnan a brit gyártású élelmiszerekre vágyók megrendelhetik azokat. Egy helyi nagyvállalattal való vitájához az vezetett, hogy Angilában készül egy igen kedvelt reggelizőpehely, melynek neve nagyon hasonlít az ottani vállalat gyártotta termék nevéhez. A cég nem is hagyta annyiban a dolgot, amikor tudomást szerzett annak importjáról, azt állította, hogy a névhasonlóság alkalmas lehet a vásárlók félrevezetésére és üzleti érdekeik gyengítésére. A felek végül a bíróságon kötöttek ki.
A pelyhek körüli harc végkifejlete azonban legalább olyan érdekes, mint maga az ügy.
A bíróság ugyanis elfogadta A Little Bit of Britain webáruház üzemeltetőjének érvét. Eszerint, mivel a brit import Weetabix pelyheket tőlük
csak az online shopban lehet megvenni, ezért nem igazolható az ausztrál ellenlábas gyártó állítása, hogy ezzel a cég megtéveszti a vásárlókat.
A Sanitarium Weet-Bix néven forgalmazza saját gyártású termékét.
A döntés ugyanakkor elmarasztalta a kisvállalkozást egy vonatkozó, a védjegyekről szóló törvény egyik rendelkezésre alapján. A bíró úgy ítélte meg, a családi vállalkozás vezetője mulasztott akkor, amikor az emblémát nem takarta ki a termékeken, ezért a lassan egy éve egy raktárban veszteglő
108 doboz Weetabix pelyhet meg kell semmisíteni.
A cég vezetője, Lisa Wilson elmondta, napi pár dobozzal rendeltek vásárlói ebből a termékből, amelynek ha neve hasonló is mint a Sanitarium nevű nagyvállalat gyártotta terméké, íze, megjelenése teljesen különbözik attól. Elmondta, nem ért egyet a döntéssel, hiszen a vásárlókat így az importáru biztosan nem téveszti meg, még a név kitakarása nélkül sem.
A jövőben a termékek értékesítése ugyanis csak kitakart névvel történhet.
A Sanitarium ezirányú kérésének egyébként más, hagyományos bolti forgalmazók, eleget tettek.
Az Új-Zélandon élő britek mindenesetre felháborodtak a szerintük sértő döntés miatt, ami szerintük arról szól, hogy az erős nagyvállalat izmozik egy kis céggel, ami kifejezetten egy adott fogyasztói kör igényeit szolgálná ki.
Az ott élő britek egy része mozgalmat hirdetett a közösségi médiában a Sanitarium termékek bojkottjára, a korábban már a raktárban pihenő dobozok miatt bevezetett #freetheweetabix hashtag-gel árasztva el az online felületeket.