A metropolisz Kína egyik technológiai központja, és - Kantonnal együtt - a Gyöngy folyó egyre inkább beépülő deltájának, hatalmas befektetéseket odavonzó városa. A helyi vezetése úgy látja, nemcsak egyre több az odaköltözők száma, hanem óriási az átmenő forgalom is Hongkong és Kína többi része között. Ezt pedig csak fejlett tömegközlekedéssel lehet kiszolgálni.
A sencseni metróhálózat fejlesztését Peking nem pusztán támogatja, hanem maga is szorgalmazza.
Sencsen népessége nagyon gyorsan nő, ami a városi közlekedést óriási nyomás alá helyezi"
- mondja Wang Guowen, a Kínai Fejlesztési Intézet logisztikai részlegének igazgatója.
A szakember azt is hozzátette, hogy
a kelet-nyugat irányú forgalom intenzitása megkerülhetetlenné teszi a bővítést.
A beszámolókból az is kiderül, egyenesen Pekingből támogatják a projektet, amelynek mind az anyagi, mind a technológiai feltételei rendelkezésre állnak.
A városban jelenleg mintegy 580 kilométeren futnak a metróvonalak, összesen öt viszonylatban.
Több vonal, illetve bővítés jelenleg is építés alatt áll, ezek több lépcsőben készülnek el.
A tervek szerint 2035-re a város 1335 kilométernyi új metróvonallal fog gyarapodni.
Ez közel ötszöröse a mostani hálózathossznak.
2020-ra a városi metró- és villamoshálózat hossza várhatóan eléri a 435 kilométert, ha az építkezések a tervek szerint haladnak, 2025-ben lépi át a hálózat hossza az 1000 kilométert.
A bővítés azért is figyelemreméltó, mert Sencsen metróvállalatát alig 20 éve alapították, 44 milliárd jüan (kb. 1600 milliárd forint) tőkével.