Az egyiptomi megrendelésről szóló megállapodást kedden írta alá Kairóban az egyiptomi állami vasutak (ENR) és az orosz-magyar konzorcium, a Transzmasholding Hungary alelnöke.
Egyiptom vasúti kocsijainak
átlagéletkora több mint 40 év.
Az egyiptomi vasúttársaság vezetője áprilisban azt mondta, hogy 2022-re korszerűsíteni akarják a vasúti hálózatot, aminek a költsége 55 milliárd egyiptomi font (3,1 milliárd dollár).
Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára még júliusban egy MTI-nek adott interjúban azt mondta, hogy a finanszírozásról az Eximbank gondoskodik.
Magyar Levente akkor felhívta a figyelmet arra: az Eximbank azzal a feltétellel vállalta a beruházás teljes finanszírozását, ha annak az értéknek, amit az 1300 vasúti kocsi előállítása képvisel,
több mint az 50 százalékát Magyarországon állítják elő.