Elképesztő számokat produkált tavaly az Amazon
![amazon.com webáruház](https://cdn.origo.hu/2023/12/u3mofYk4_9RE0EZMoIm18QpIXny9nMPFvUKba_tdbJ0/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzM0YWViNjQ1OWMyYjQ3YzQ5MTRjYmZmNGZmNGJjMDgy.webp)
Az Amazon 2017-ben folytatta a világ online piacának meghódítását. Hogy pontosan milyen óriási méreteket ölt az Amazon térnyerése, arra a január 2-án kiadott sajtóközlemény világít rá igazán.
Ebből kiderül, hogy az Amazon Prime szolgáltatáson keresztül a vállalat
Hogy pontosan mennyi előfizetője van az Amazon Prime-nak, azt üzleti titokként kezeli a vállalat, de ipari becslések szerint 90 millióan lehetnek – írja a Quartz.
A siker meglátszik a vállalat részvényein is, ugyanis egy év alatt
a 753 dolláros árfolyamról az Amazon-részvények 1190 dollárra emelkedtek.
Ez 58 százalékos növekedés.
Mondani sem kell, hogy ez igencsak jótékony hatással van az igazgató, Jeff Bezos vagyonára, aki a Forbes listája szerint a világ leggazdagabb embereként zárta 2017-et.
Jeff Bezos vagyona 99,8 milliárd dollár.
A vállalat közölte azt is, hogy a legnépszerűbb termékeik: a Fire Stick (tévéokosító kütyü), az Echo Dot (lásd videó), a kábelek és a banán. Emellett az Amazon Prime videón összesen 17 millió ember nézett NFL-meccseket csütörtökönként, de népszerűek voltak a vállalat saját márkás ruhái is.
Óriási bevételt jelentett továbbá, hogy 5 millióan rendeltek játékot a Twitch nevű videójáték-streamelő szolgáltatáson keresztül.
Az Amazon nem fogja vissza magát idén sem, és a vállalat reméli, hogy még több márka és szolgáltató csatlakozik a hálózathoz.