A hazai keresletnövekedésre válaszolva a Praktiker nagy volumenű invesztíciót hajt végre és 5 év alatt modernizálja mind a 20 üzletét Magyarországon. A Wallis Csoport befektetői szerepvállalását, a konszolidációt követően a vezetőségben megfogalmazódott az igény, hogy az alapkínálatot egységesen jelenítsék meg az áruházakban. Ennek kapcsán megtervezték az áruválaszték strukturált, a vásárlók által jól követhető rendszerét.
Egységesek lettek az áruházak, egységes szerkezetben minden áruházunkban ugyanaz az alapszortiment található meg
– hangsúlyozta Szita Mária beszerzési igazgató.
A koncepció a polcrendszerek és a bemutatóterek újragondolását kívánta meg, hogy az adott osztály termékei úgy kövessék egymást, hogy az elsőáras termékektől a vásárló könnyen eljuthasson a termékinformációnak és az árnak köszönhetően a magasabb kategóriájú árucikkek felé, miközben a kiegészítő termékek logikusan vannak kihelyezve.
Az alapszortiment mellett szükség van újdonságokra is, de továbbra is a barkácscikkekre és lakberendezési termékekre fókuszálnak.
Vásárlóik egyébként egyre több nagyobb értékű és magasabb árkategóriájú terméket választanak.
Bagaméri László értékesítési igazgató kiemelte:
vállalatunk idén is az előző évekhez hasonló ütemű emelkedésre számít. Tavaly 20 százalékos növekedést értünk el, valószínűleg idén is két számjegyű lesz a bővülés.
A Praktiker modernizációs programja a kisebb alapterületű, 4800-6000 négyzetméteres barkácsáruházakban kezdődött: Esztergom, Zalaegerszeg és Kaposvár után szeptember közepén Nyíregyházán fejeződött be az átépítés. Az áruházakban nem csak az árukészletet, hanem az arculatot is egységesítették.
A Praktiker 2023-ig az összes áruházát szeretné felújítani. Ez összesen mintegy 130 ezer négyzetméternyi értékesítési területet jelent.
A Praktiker Magyarország meghatározó barkácsáruház-lánca, több mint 1500 embernek ad munkát. 1998-ban nyitotta meg első áruházát.