A cég egyelőre nem közölt új számokat piaci értékével kapcsolatban. Legutóbb 2017 novemberében adtak ki adatokat növekedésükről, akkor azt közölték, elemzőik szerint a vállalat piaci értéke átlépte az 1 milliárd dollárt. Ezt akkor egy 120 millió dolláros befektetés előzte meg, szintén a Ma-hoz köthető Yunfeng Capitaltól.
A mostani, ennél is jóval nagyobb összeg lehetőséget ad a cégnek arra, hogy megerősödjön konkurenseivel szemben. Elsősorban az amerikai hátterű Airbnb és a helyi Tujia.com számítanak legnagyobb riválisának.
A Xiaozhu-nál azt mondják, hamarosan új biztonsági megoldásokat és „okos szolgáltatásokat” vezetnek be, amelyek technológiai hátterét az Alibaba szállítja.
A vállalat áprilisban már elindította legújabb, a szálláskiadók részére nyújtott szolgáltatását. Ennek alapján a kiadóknak nem is kell közvetlen kapcsolatba lépniük vendégeikkel. A tulajdonosok lehetőséget kapnak arra, hogy az ajtókat interneten át nyitható-zárható speciális zárakkal szereljék fel, de még takarítást is biztosít a cég, ha igénylik.
Az ajtózárakhoz kapcsolódóan már 40 városban használják az Alibaba arcfelismerő rendszerét a lakásoknál
- közölték.
A Xiaozhu-t gyakran hívják a kínai Airbnb-nek is, 500 ezer tételt meghaladó aktív kínálati oldallal. Ettől függetlenül továbbra is kiélezett versenyben kell helytállnia, különösen legfőbb riválisával, a Tujia.com mögötti céggel. Ez utóbbi tavaly októberben, szintén 300 millió dolláros befektetést könyvelhetett el, amit a kínai, utazással foglalkozó óriásportál holdingja, a Ctrip.com International biztosított. A Tujia jelenelg 650 ezer aktív szállástalálattal dolgozik.