A berlini kabinet szerint az Európában és világszerte növekvő versenyhelyzet további szerkezeti átalakulásokat és csődöket idézhet elő a légitársaságoknál. Az egyik szabad demokrata képviselő által a parlamentben feltett kérdésre válaszolta ezt a kormány szakértője. Azt a felvetést azonban nem kommentálták, hogy vajon egy újabb légiközlekedési társaságnak is nyújtanának-e áthidaló hitelt, ahogy tették azt a közelmúltban az Air Berlin csődjénél – írja a Reuters.
A második legnagyobb német légitársaság számára 150 millió eurós kölcsönt folyósítottak, amikor tavaly augusztusban bajba került.
A német parlamentben a légiközlekedés helyzetét feszegető kérdést feltevő Reinhard Houben, a Szabad Demokrata Párt gazdasági szóvivője kifejtette:
olyan megoldást kellene találni egy esetleges újabb csődhelyzetre, amely elkerülhetővé teszi, hogy az utasok a repülőtéren rekedjenek, másrészt viszont a német adófizetőket sem terheli.
Hozzátette:
pártja támogatna egy olyan megoldást, amely kötelezi a légitársaságokat arra, hogy kössenek biztosítást, ami fedezetet nyújtana a külföldön rekedt utasok hazahozatalára.
A biztosítási díjat pedig be lehetne építeni a jegyárakba. Ennek köszönhetően egy újabb légiközlekedési cég fizetésképtelenné válása nem veszélyeztetné ismét a központi büdzsét.
Nem véletlenül foglalkoznak ezzel a kérdéssel német kormányzati szinten, hiszen
intő példát jelenthet a 2003-ban alapított dániai központú Primera Air fapados légitársaság ebben a hónapban bekövetkezett csődje.
Egyik napról a másikra közölték, hogy leállítják a járatokat, aminek következtében seregnyi utas ott állt megfürödve a világ valamelyik repülőterén.
A Primera Air tönkremenetele egyébként pontosan egy évvel a brit Monarch Airlines összeomlása után következett be.
A szigetországi légi cég az erős versenyhelyzet mellett a gyengülő font áldozata lett. A legfrissebb esemény pedig a ciprusi Cobalt diszkontcég csődje, amely szerdán jelentette be, hogy beszünteti működését.